Sikert aratott a kölni operaegyüttes új intendánsa, Uwe Eric Laufenberg első rendezése. Az évad első bemutatójaként Richard Wagner A nürnbergi mesterdalnokok című művét mutatták be, a darabot úgy vitte színre a rendező, hogy az utolsó felvonás, amelyben a dalnokverseny zajlik, egy mai tehetségkutató show-ra hasonlítson.
A beszámolók szerint Uwe Eric Laufenberg rendezésében érdekes ívet fog át a cselekmény a XVI. századi Nürnbergtől az újkori Kölnig. Az első felvonásban nem a tipikus Dürer korabeli városképet hangsúlyozza, az csak ürügyet ad a turistaként odakeveredő Stolzingi Walthernek, hogy fotómasinájával elvegyüljön a nürnbergiek között.
Az éjszakában játszódó második felvonást, amelyben az erőszakos Beckmesser kelt zavart, utcai harccá fokozza a rendező, végül az utolsó felvonás pedig egy sztárkereső akcióra emlékezteti a nézőt, amelyen olyan fenegyerekek is feltűntek, mint a híres-hírhedt Stefan Raab, Németország egyik legvitatottabb médiaszemélyisége. A dalnokversenyben a manipuláció is megjelenik, mint ami már-már elengedhetetlen velejáróra ezeknek a versenyeknek.
A szombati előadásban rendkívüli sikert aratott a bölcs susztert, az igazi művészetért rajongó Hans Sachsot alakító basszus, Robert Holl. A bajkeverő, önjelölt dalnokot, Beckmessert megformáló Johannes Martin Kraenzlét is ünnepelte a közönség.