Benny Andersson sikeres zeneszerző és versenylótenyésztő nem akart több ABBA-musicalt. Az együttes egykori tagjaként és a Mamma Mia! musical szerzőjeként leszögezte: hallani sem akar arról, hogy a reneszánszát élő svéd formáció dalai szerepeljenek a világszerte közel 300 millió fontot (85 milliárd forintot) jövedelmező brit musicalfilm folytatásában.
Számos forrásból felröppent már, hogy lesz folytatása a produkciónak, sőt még a főszerepet alakító Oscar-díjas Meryl Streep is örömmel állt elébe, hogy egy "Nagy-Mamma Mia!"-ban játsszon, ha ismét összeszedik a régi stábot Julie Walterstől Pierce Brosnanon át Colin Firth-ig.Nem is ez ellen tiltakozik a neves dalszerző, aki a napokban Londonban beszélt terveiről. Andersson az elől zárkózott el, hogy újabb ABBA-musical szülessen. Egyértelműen leszögezte, hogy nem ad engedélyt az együttes dalainak (további) felhasználására. Azt a lehetőséget azonban nyitva hagyta, hogy ha a producerek másik zeneszerzőt találnak, elkészüljön a folytatás, de új zenei tartalommal.
Az együttest szeptember közepén a BBC szervezésében nagyszabású, Thank You for the Music című gálán köszöntötték a londoni Hyde Parkban. Az eseményen olyan népszerű előadók idézték fel az örökzöld popslágereket, mint Chaka Khan vagy Kylie Minogue. Maga Andersson is színpadra lépett, igaz - mint a 62 éves sztár előre jelezte - nem saját szerzeményeivel: svéd népzenét játszott hegedűs barátaival. "Ez az esemény nagyon hízelgő ránk nézve. Különösen, mivel külföldiek vagyunk. Bár tény, az angolok furcsa módon mindig úgy kezeltek minket, mintha angliai együttes lettünk volna, és ezért nagyon hálás vagyok. Igazán bámulatos önökhöz tartozni, miközben nem is így van" - idézte Andersson szavait a telegraph.co.uk.
Az együttes 1982-ben adta utolsó koncertjét, és noha feloszlásukat sohasem jelentették be, többé nem léptek fel együtt. Rajongóik azóta bíznak töretlenül a formáció négy tagjának újbóli "egymásra találásában", ám az erről szőtt hiú ábrándokat a dalszerző ezúttal is eloszlatta. Arra hivatkozott, hogy Björn Ulvaeusszal, zenekari kollégájával együtt "tekintettel vannak exnejeikre", a két egykori ABBA-lányra, Anni-Frid Lyngstadra és Agnetha Faltskogra.
A londoni ABBA-rajongókat talán némiképp kárpótolja az a kiállítás, amely Abbaworld címen nyílik meg még idén a brit fővárosban számos relikviát és multimédiás showelemet felvonultatva.
Bármekkora hírnevet jelentett is Anderssonnak az ABBA, zeneszerzői munkássága mégis csak a kilépése után teljesedett ki. Ennek első ünnepelt darabja a Chess című, hidegháborút idéző musical volt, amelyet - akárcsak később a Mamma Mia!-t - együtt jegyzett Ulveusszal és Tim Rice Oscar-díjas angol dalszövegíróval. A svéd szerzőpár a Kristina fran Duvemala című musicallel is sikert aratott. A darab angol verzióját szeptember végén tűzi műsorára a New York-i Carnegie Hall Russell Watson brit tenor közreműködésével.
"Épp olyan büszke vagyok a Kristinára, mint az ABBA-beli munkámra voltam, mivel annyira különbözők. Előbbi egy szimfonikus mű, inkább opera. Öt éven át dolgoztam rajta, és elégedett vagyok az eredménnyel" - jelentette ki Andersson.
Az ABBA Nagy-Britanniában még mindig az első négy között szerepel a legtöbb lemezt forgalmazó előadók között. Csak a Beatles tudja megelőzni, amelynek egyébként Andersson is nagy rajongója.
A svéd sztár vagyona százmillió fontra (30,4 milliárd forintra) rúg. Az ABBA-s jogdíjakból az együttes évi több mint 2,5 millió fontot (760 millió forintot) szakít le. Egy stockholmi szállodát is üzemeltet, ám legtöbb pénzét versenylovak tenyésztésébe öli. "Ez több mint hobbi nálam. Viszonylag kis tenyészetem van. A dolog nagyon hasonlít a zenei bizniszre: az ember sohasem tudja, hogy mi lesz belőle. Nagy reményei vannak, de végül bármilyen irányba fordulhat" - magyarázta Andersson, hozzátéve, hogy a tenyésztésben nem a profitra hajt, inkább szórakoztatja és izgalmasnak tartja.