Roland Emmerich, a mozis világégések nagy szakértőjének új filmje, a 2012 nem is spórol a látvánnyal: vérfagyasztó részletességgel és ötletességgel mutatja meg, hogyan pusztul el hamarosan az emberi civilizáció Kínától Brazíliáig, Amerikától Rómáig.
A különleges történet a filmet gyártó stúdió reklámszakembereit is rendkívüli megoldásokra ragadtatták. A film egy teljes – és különösen látványos – kétperces jelenetét a hét elején úgy vetítették az Egyesült Államokban, hogy az este 10:50 és 11:00 óra között az ország összes tévécsatornáján egyszerre ment: a nagy csatornák, az ABC, NBC és CBS mellett 89 kisebb kábeladó és az összes spanyol nyelvű tévé egyszerre sugározta a 2012-montázst.A médiatörténeti jelentőségű eseményhez hasonlóra nem került még sor az USA-ban (és valószínűleg máshol sem): összesen több mint 450 észak-amerikai tévés cég vett részt a közös kalandban: így az országban este tévét nézők 90%-a, több mint 110 millió ember csodálhatta meg a világ látványos pusztulást és a családját menteni próbáló John Cusack-ot.