Holnap kiderül, hogy szelídíti meg egy profi azt a hangszert, amit Sztravinszkij "ritka vadállatnak" nevezett. És, ami ezen kívül még a BÖF-re látogatókra az elkövetkező két napban vár: tipográfia, textilművészet, zene és irodalom, tánc, film és táncfilm. Lehet mazsolázni!
cimbalom
Október 13. Millenáris Teátrum, 20.00
Közreműködik : Borbély Mihály [szaxofon], Ittzés Gergely [fuvola], Kántor Balázs [cselló], Klenyán Csaba [klarinét], Lukács Miklós Kvintett: Lukács Miklós [cimbalom], Bacsó Kristóf [szaxofon], Szandai Mátyás [nagybőgő], Szalai Péter [tabla], Dés András [ütőhangszerek]
Jegyár: 2500 Ft
Speaking Dance
Alkotók, előadók : Jonathan Burrows, Matteo Fargion
Jegyár: 2000 Ft
A Speaking Dance párbeszéd két nyelven, tolmács nélkül, elgondolkodtató és olykor komikus demonstráció az odafigyelésről, kapcsolatról, a zene és a tánc világa közti határvonalon könnyedén egyensúlyozva.
„Ha Einstein foglalkozott volna tánccal, a végeredmény valami olyasmi lehetett volna, mint az ő munkája” – írta a brit The Guardian tánckritikusa Jonathan Burrowsról, aki a londoni Royal Balletben kezdte előadói pályáját, s dolgozott Sylvie Guillemmel és William Forsythe-tal, jelenleg tanára az Anne Theresa De Keersmaeker vezette PARTS-iskolának. Saját társulatát 1988-ban hozta létre, s önálló koreográfiai munkáival hamarosan jelentős nemzetközi elismerésre tett szert. 2002-ben kezdődött együttműködése Matteo Fargionnal, s a 2004-ben Bessie-díjat nyert páros az elmúlt öt év legélénkebb nemzetközi visszhangot kiváltó brit táncprodukcióit hozta létre. 37 országban, több mint 150 alkalommal adták elő duettjeiket, s most először járnak Magyarországon.
E.öt
Közreműködik : Allison Bell [ének], Ensemble Linea
Eötvös Péter:„Most, Miss!” [1972]
Eötvös Péter: Cadenza [2008]
Eötvös Péter: Octet Plus [2008]
Eötvös Péter: Natasha [2006]
Eötvös Péter: Sonata per sei [2006]
Vezényel: Jean-Philippe Wurtz
Jegyár: 2000 Ft
Az Eötvös-tanítvány Jean-Philippe Wurtz vezette Ensemble Linea, napjaink egyik legsokoldalúbb kortárs zenei együttese Eötvös Péter kamaraművei közül válogat, s közülük háromban meghatározó szerepet játszik a szöveg. A "Now, Miss!" és a Stockhausen emlékére komponált Octet Plus szövege Samuel Beckett egyik rádiójátékán alapul, a Natasha című darab pedig Eötvös operájának, a Csehov nyomán írott Három nővérnek két alakjára koncentrál: a hisztérikus dialógusban szoprán szólista Natasát képviseli s a hangszerek pedig Olgát. Két tisztán hangszeres kompozíció is elhangzik a koncerten: a rendkívül beszédszerű fuvolaszóló [Cadenza] a Shadows című kamaradarabból, és a három éve Budapesten is bemutatott, Bartók emlékére komponált zongoraverseny [CAP-KO] kamarazenei átdolgozása, a Sonata per sei.
Válogatott HOLMI
Október 14., Thália Színház – Új Stúdió, 20.00
Előadó: Hegedűs D. Géza
Közreműködik: Fekete-Kovács Kornél [trombita], Dés András [ütőhangszerek]
Zene: Kákonyi Árpád
Jegyár: 1800 Ft
1989 októberében, a Kádár-rendszer utolsó hónapjaiban, a meglehetősen turbulens nemzetközi politikai helyzetben talán nem lehetett világosan látni, hogy milyen jelentős esemény történt a Holmi című irodalmi és kulturális folyóirat első számának megjelenésével.
Az azóta eltelt húsz év során a szellemiségében és tipográfiájában egyaránt változatlan lap [címlapján Minerva baglyával, hátoldalán a Bessenyei-idézettel] viszonyítási ponttá, a kérlelhetetlen igényesség, a kikezdhetetlen ízlés és a széles kulturális látókör szimbólumává vált. Hegedűs D. Géza estje válogatott írások és versek segítségével idézi fel a folyóirat történetének első húsz évét.
TYPOPASS
Dorottya Galéria, 18.00
A kiállítás megtekinthető október 14. és november 15. Között
HUD
Október 14., Makett Labor, 18.00
A kiállítás megtekinthető október 14. és november 6. között.
Line Kramhøft kiállításának inspirációs forrása az emberi bőr. Felnagyított fotók felhasználásával, nagyméretű, háromdimenziós, különleges megvilágítású textilképeken reprodukálja a dán textilművész a különféle bőrfelületek kivágatait. „A cél, hogy életre keltsük az anyagot, hogy lélegezzen és elmondjon egy történetet. A képek feletti megvilágítás mozog, ezzel is folyamatosan változtatva a fókuszt. Megkérdőjeleződik a bőr és textil közti határ, a nézőt pedig érintésre és érzékelésre ingerli az élmény” – írja a művésznő, aki 2004-ben elnyerte a Best Design Award nemzetközi textildizájn díjat.
EDIT2009
V. Nemzetközi Táncfilm Fesztivál