A Zeneakadémia orgona tanszakának hétfő óta tartó mesterkurzusa két hangversennyel zárul Budapesten: pénteken a Nagymező utcai Avilai Szent Teréz-templomban Christoph Bossert orgonaművész Mendelssohn zongorára írt Hat prelúdiumát és fúgáját játssza saját átiratában, míg szombaton a Fő utcai Szent Ferenc sebei templomban a növendékek orgonálnak.
Fassang László orgonaművész, a tanszak tanára elmondta az MTI-nek: az elmúltChristoph Bossert ugyanis olyan mester, aki a klasszikus zene, a zenetörténet és más, a különböző korokat jellemző művészettörténet mélyebb összefüggéseire is rámutat. Orgonaszakértőként több jelentős projektet irányított, például a Villingen-Schwenningen-i 1752-ben épült Silbermann orgona (1752) teljes rekonstrukcióját.
Életre hívója az Orgona mint európai kulturális örökség elnevezésű projektnek, amelynek célja a Kelet-Európában megmaradt historikus hangszerek megmentése. Megálmodója és elnöke a 2005 óta az EU által is támogatott OrganExpert nemzetközi orgonaszakértői hálózatnak, amely a legmagasabb színvonalon készíti fel az orgonaszakértőket az előadóművészet és az orgonaépítés tudományos és gyakorlati területeit egyaránt figyelembe véve.
Christoph Bossert a maulbronni és blaubeureni evangélikus teológiai szemináriumok után 1978-ban a stuttgarti zeneművészeti főiskolán kezdte meg tanulmányait, amelyeket Fribourgban (Svájc) folytatott. Több német főiskolán tanított (Stuttgart, Esslingen, Trossingen), míg 2007 áprilisában Würzburgba költözött, ahol a főiskolán az orgona és egyházzenei tanszakok vezetője.
Művészeti vezetője a giengeni Max Reger Biennálénak, a lüneburgi Max Reger akadémiának és az arnstadti Bach akadémiának, ahol évente publikálja a Bach-művek analíziseinek új eredményeit.
Forrás: MTI