35 éve jelent a Kraftwerk Autobahn című lemeze, mellyel új korszak kezdődött a popzenében. Addig a popban csak kétsávos utak voltak, sok-sok balesettel, de a Kraftwerk elhozta a végtelen száguldást, és az időgépet is, melyhez nem is kellett volna autópálya. Tőlük eredeztethetjük az erekronikus zenét, ami nem azt jelenti, hogy a Kraftwerk volt az első számítógépekkel operáló zenekar.

A 35 éves jubileumi kiadásokat új coverrel jelentették meg – ez nem biztos, hogy jó ötlet volt. Igaz, hogy csak a külső papírtasak kapott új arculatot, a műanyag tokban már az eredeti címlapkép látható, de erről is lemaradt a klasszikus albumokon szereplő zenekarnév és lemezcím. Kissé furán mutat például Emil Schult emblematikus, idilli tájképet ábrázoló grafikája az albumcím nélkül. A feliratok is a kompozíció részei, és akkor ezen most nem is lovagolnánk többet.

A 22 perces Stockhausen hatását mutató első tétel a lemez legfontosabb része, a fő témából mixelt kislemez óriási nemzetközi sikert aratott, bekerült az angol és amerikai TOP 10-be.
A címadó kompozícióból „kérte kölcsön” a Magyar Televízió az 1979 decemberében indított Pulzus című műsoruk főcímzenéjének első néhány másodpercét, de a Mitternacht című szerzemény is számos televíziós aláfestő zenében köszönt vissza, ha éppen valami rémes képsort akartak illusztrálni.

Az Autobahn nemzetközi sikerének köszönhetően a Kraftwerk be tudott invesztálni a düsseldorfi titokzatos KlingKlang stúdió fejlesztésébe, így már részben új hangzással tudták megjelentetni az 1975-ös Radioactivity című munkájukat, mely a popularitása ellenére kevésbé volt sikeres az angol nyelvterületeken, viszont Európában a zenekar növelni tudta vele népszerűségét.

A címadó szám az indie-rock szubkultúra egyik legtöbbet feldolgozott felvétele, de gyakorlatilag minden zenei irányzat elkészítette a saját értelmezését a hipnotikus dalból. Ez az első Kraftwerk-album, melyen a magyar származású Karl Bartos is játszik - Klaus Roedert váltotta.

Az album címével ellentétben nem éppen rádióbarát, a zenekar nem tudott ellenállni a nettó kísérleti zajtunningnak (Intermission, News, The Voice Of Energy), valójában a címadó dal mellett az Airwaves, és az Antenna szerzemények azok, melyeket oda lehetett adni anno a rádiós szerkesztőknek.
A lemez érdekessége, hogy a Radio Stars felvezető effektje majd visszaköszön az 1978-as The Robots című dalban, és hogy hőseinknek még egy szóviccre is futotta: a lemez utolsó dala Ohm, Sweet Ohm címet kapta.

Az album borítója a cover portréfotózás egyik legemlékezetesebb vizuális gesztusa, és itt nem állnánk meg: a Los Angeles-i Record Plant stúdióban kikevert album a maga nemében tökéletes munka, a popkultúra egyik legemlékezetesebb mutatványa, a hideg elegancia mesterműve. Még David Bowie-ra is óriási hatással volt, a dark-rock Siouxsie and the Banshees pedig feldolgozta a lemez talán legjobb számát, a The Hall Of Mirrorst.

Csak remélni tudjuk, hogy kedvet csináltunk a zenekar további fontos albumaihoz, a Man Machine című konstruktivista kiáltványhoz, a játékosabb Computer Worldhöz, vagy a már az elektrót előlegező, Electric Caféhoz, melynek Musique Non-Stop című száma a Poptarisznya című rádióműsor szignáljában is hallható volt.