Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Ellenőrzött szabadság - megnyílt a BBS 50 kiállítás

Ellenőrzött szabadság - megnyílt a BBS 50 kiállítás

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 12. 18.
Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

Világsztárokkal és hazai ikonokkal búcsúzik a nyár Szegeden
2025-06-23 11:34:56

Világsztárok, hazai kedvencek, több mint 200 fellépő, öt nagy színpad és négy napnyi megállíthatatlan buli

Új gasztrokaland a Street Kitchen és az UNICEF együttműködésében
2025-06-21 06:00:00

Közös főzések, új kultúrák felfedezése, és egy jó ügy támogatása. Az UNICEF havonta egy új ország

Benson Boone letarolja a nyarat – itt az új album és videóklip
2025-06-20 11:29:57

Benson Boone nem kegyelmez 2025 nyarának: új albuma, az American Heart mély érzelmekkel, nagyívű dallamokkal és

további bejegyzések a szerzőtől »

Kedden este nyílt meg az ötven éves Balázs Béla Stúdiót bemutató nagyszabású kiállítás a Műcsarnokban. A megnyitón nagy tömegben voltak jelen a filmkészítők és filmbarátok, BBS alkotók, és filmes aspiránsok, akik György Péter esztéta és Grunwalsky Ferenc filmrendező megnyitó beszédei után kedvükre sétálgathattak, és válogathattak az elmúlt ötven év terméséből.

Mindenki érzése, szimpátiája, érdeklődése szerint, pont úgy, ahogyan a kiállított művek is létrejöttek: számos alkotó, hasonló, mégis sokféle irányba ágazó elképzelései nyomán. 

A labirintusszerű kiállításon sötétből világosba, majd újra sötétbe jutott a látogató. Nagyrészt az oldalsó termekben mentek a filmvetítések. Ezekben a kanapékkal ellátott „vetítőkben” sokan ültek le Huszárik Zoltán Elégiája, Enyedi Ildikó, Bódy Gábor vagy a többiek munkái elé. 

A BBS viszonylag nyitott műhely volt, bárki csatlakozhatott, aki frissen végzett, vagy utolsó éves volt a Filmművészeti Főiskola rendező, operatőr, vagy dramaturg szakjainak valamelyikén. A Stúdió szabad terepet nyújtott a kísérletezésre, és igaz nem nagy költségvetéssel, de az állami „támogatás” ellenére is szabadon működhetett. Az már más kérdés volt, hogy ha a hivatalos kultúrpolitikának ellenérzései voltak egy filmmel, akkor az nem került be a mozikba. 

A Stúdióban az első nagy változás a hetvenes években zajlott le, amikor az alkotók  az analitikus dokumentarizmus, és a társadalmi problémák felé fordultak. Ezek a művek is külön termet alkotnak a kiállításon. Szociofotók, nagyalakú szocio-portrék segítik a kiállítás nézőjét az alkotók érdeklődési körének feltérképezésében. 

A kivilágított főteremben számos kistévé, és fotó. Az egyikben Dér András és Hartai László filmje a szépségkirálynő-választások etikátlanságáról és nyomoráról. Erdély Miklós-sorozat a falon, Halász Péter-interjú villog a másikon, a következőn pedig egy kis mementó Kovács Margitról. A Stúdió már a hetvenes évektől nyitott volt a képzőművészek felé is. A már említett Erdély Miklóson túl többek között Király Tamás, és Maurer Dóra alkotásait is láthatjuk a kiállításon. 

A kivilágított főterem mögött helyezték el az elsötétített fővetítőt. Itt is rövidfilmeket látunk, egymás után, egészen zárásig, vagyis kilencig. Szabó István Te című filmjében Esztergályos Cecília mosolyog ránk bájosan, bubi frizurásan, rögtön utána pedig Gábor Pál kisfilmjét (Aranykor) láthatjuk a párkapcsolatok őszinteségeiről és hazugságairól. Ezeket nézve egy kicsit megáll az idő, és nem is igen zökken vissza, csak mikor már menni kell. 

Esemény is ez a nap, egy igazi társas összejövetel. Amolyan BBS Baráti Kör. Közös nosztalgiázás. Sokan vannak az alkotók közül, és sokan, akik csupán szimpátiájukat vallják meg azzal, hogy eljönnek. Leróják a tiszteletet és közben figyelnek, hogy mit tanulhatnának el az elődöktől.
 
Nem a filmkészítés technikai részét, mert ahhoz nem kiállításra kell jönni, de talán az alkotáshoz szükséges közösségi létezést, azt, hogy mindez csapat munka, hogy milyen jó, és termékenyítő lehet különleges egyéniségek együttműködése, és az egymástól függő, mégis szabad alkotás.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Képzőművészet Magyar film Képző

Ajánlott bejegyzések:

  • Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével
  • Ez volt a magyar nézők 10 kedvenc filmje a télen Ez volt a magyar nézők 10 kedvenc filmje a télen
  • Hamarosan a hazai mozikban a Minden Rendben Hamarosan a hazai mozikban a Minden Rendben
  • Ez volt a 10 legjobb film a magyarok szerint 2024-ben Ez volt a 10 legjobb film a magyarok szerint 2024-ben
  • Hatalmasat szólt a Bujtor Filmfesztivál Hatalmasat szólt a Bujtor Filmfesztivál

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr117866740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard