Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Anyagi nehézségek miatt lett öngyilkos Tarr Béla producere

Anyagi nehézségek miatt lett öngyilkos Tarr Béla producere

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2009. 12. 20.
JODOKCELLO, a svájci crossover csellista Budapesten
2025-05-09 10:47:20

Jodok Vuille - ismertebb nevén JODOKCELLO - a klasszikus crossover új szenzációja, aki most először jön

Szárnyakat adni a jövőnek
2025-05-08 18:00:00

Folyamatosan eleget téve az egyre bővülő nemzetközi érdeklődésnek is, a MÁNE a hazai közönségre

Új előadással varázsolta el a gyerekeket az Etnofon Zenei Társulás
2025-05-07 18:00:00

A MÜPA színpadán bemutatott zenés irodalmi utazás ezúttal az általános iskola alsó tagozatosainak szólt –

Két hangon
2025-05-07 09:57:00

A Várfok Project Room következő kiállításaként két generáció, két médium és két világ mégis egy, az

további bejegyzések a szerzőtől »

Tarr Béla legutóbbi filmjének (A londoni férfi) francia producere volt Humbert Balsan, akinek élete utolsó napjairól és öngyilkosságáról a francia Mia Hansen-Love forgatott filmet Le Pere des mes enfants (Gyermekeim apja) címmel. Az alkotást nagy sikerrel mutatták be a héten Franciaországban.

A 28 éves filmrendező korábban színészként, majd a Cahiers du Cinéma című francia filmes szaklap kritikusaként dolgozott. Alkotását először a Cannes-i Filmfesztiválon láthatta a közönség, ahol az Un certain regard (Egy bizonyos tekintet) elnevezésű válogatásban különdíjat nyert.
A független szerzői filmek egyik legjelentősebb producerének tartott Humbert Balsant egy évvel 2005 februárjában bekövetkezett öngyilkossága előtt ismerte meg Mia Hansen-Love. Róla mintázta főhősét, a nagypolgári családból származó, arisztokratikusan elegáns, jóképű, művelt, szellemes, nagyvonalú, végtelenül kedves és látszólag boldog producer alakját.
A soha meg nem álló és folyamatosan telefonálgató filmbéli Grégoire Canvel imádott felesége és lányai mellett a művészfilmek támogatásának szenteli életét, miközben felhalmozott adósságai miatt számláit zárolás fenyegeti, bankja nem hajlandó többé produkcióit hitelezni, s az éppen készülő filmjével is egyre több nehézsége adódik.


Öngyilkosságba menekülésével azonban nem ér véget a történet: a film második fele a magyarázat nélkül magára hagyott társak útkereséséről szól, az eladósodott produceri irodát megmenteni próbáló, majd arról végül lemondó feleség szemszögéből, aki apjuk szellemi örökségét kutató gyermekeivel és férje volt munkatársaival kerül szembe, valamint a filmjének befejezéséért küzdő, s a néhai producer által zseninek tartott, de kezelhetetlen személyiség hírében álló rendezővel.

Ez utóbbi figurát, a svéd Stig Jansont - akit Magne Havard Brekke alakít - Tarr Béla személye ihlette, aki 2005-ben kezdte forgatni Korzikán A londoni férfit. A fikció és valóság kapcsolatáról Mia Hansen-Love a Le Monde című napilapnak adott interjúban elmondta, hogy semmit nem tudott Humbert Balsan magánéletéről, s ez lehetőséget adott arra, hogy nagyon szabadon írja meg filmje történetét.

Azt is hangsúlyozta több interjúban, hogy Tarr Béla művészetének legnagyobb csodálói közé tartozik, de soha nem találkozott a magyar rendezővel, és azt sem tudja, hogy valójában milyen ember, ezért ő csak szimbolikusan ihlette a filmbéli rendező figuráját mindazok alapján, amit Humbert Balsan halála után lehetett róla hallani.
"Az egyetlen dolog, amiben biztos voltam, az a producer személyisége volt. Hallottam ezt-azt arról, hogy mi folyt a cégénél, de ez volt minden. Tudtam például, hogy Tarr Béla filmje mennyire fontos volt számára, és hogy nyugtalanították a forgatás körülményei, s ha csak kiejtette Tarr nevét, összeszorult a torka. Sokan a magyar rendezőt tartották bűnbaknak Humbert halála után, de a producer felesége tovább harcolt, hogy (Tarr) be tudja fejezni filmjét, s ezt én nagyon szépnek találom" - mondta Hansen-Love a Le Monde-nak.

A lap kritikája szerint a "Gyermekeim apja a mozi iránti szerelem filmje: a kollektív munkáról szól, azoknak az általában rejtve maradó tevékenységéről, akik a kulisszák mögött elkötelezetten dolgoznak ... A film ugyanakkor nem a szakmabelieknek készült, s mindenekelőtt a családról szól".
Középpontjában a művészet és a pénz, a mozi és a gazdaság közti kapcsolat kérdése áll, az a konfliktus, amely szabályos skizofréniához vezethet egy olyan embernél, aki egyszerre szenvedélyesen elkötelezett az igazi művészfilmek iránt, de egyben producer is - fogalmazott a rendező a France Info hírrádióban. Hozzátette, hogy a lehető legpontosabban és legaprólékosabban igyekezett bemutatni a szereplőit körülvevő miliőt, mert meggyőződése, hogy csak így lehet univerzális dolgokat érvényesen elmondani.
"Az érzelmekkel átitatott, finom rendezésből a figurák igazsága bomlik ki. Mia Hansen-Love pontos színészvezetésével elkerüli azt a csapdát, miszerint egy filmes szakember halála annak a fajta filmkészítésnek is a végét jelenti, amelyet képviselt" - írta a Le Monde.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Franciaország Európai filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet
  • Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben
  • Ez volt a magyar nézők 10 kedvenc filmje a télen Ez volt a magyar nézők 10 kedvenc filmje a télen
  • Hamarosan a hazai mozikban a Minden Rendben Hamarosan a hazai mozikban a Minden Rendben
  • Meditatív utazás – A PÁN – A belső sziget igazi filmművészeti csemege Meditatív utazás – A PÁN – A belső sziget igazi filmművészeti csemege

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr167867008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard