A WestEndben már fúrnak faragnak, a baristák képződnek, a fanok gyűjtik a Lattéra valót.
Budapest korábban a kávéházak városa volt, szeretünk leülni egy fekete mellé, és sokáig idegenkedve figyeltük a B kategóriás amerikai filmekben feltűnő papírpoharat szorongató Nike cipős lányokat, ahogy reggelente a munkahelyükre vágtatnak.Nem volt azonban nehéz megjósolni, hogy miután a Wiener Melange városát is bevették, egyszer elér hozzánk a legamerikaibb kávézó, a Starbucks.
Bár előképei korábban feltűntek, a Costa Coffee, a Coffee Heaven és a McCafé más helyre próbálja pozícionálni magát. A sikerhez nem elég a jó kávé, ezt felismerve a Gloria Jean's Coffee márciusban kivonult az országból.
Két éve még a Váci utcában terveztek boltot nyitni, aztán jött a gazdasági válság, és elmosta a terveket. Most úgy tűnik az amerikai multi a WestEnd bevetésére készül, ami meglepte mind a kávézó üzemeltetőket mind a fogyasztókat, hisz többnyire a főutcákban találhatóak üzleteik.
Legismertebb az elvitelre szánt zöld logós papírpoharuk, de üzleteikben lehet ücsörögni órákig a neten lógva, vagy espressot kortyolgatva csevegni a csajokkal.
Az egészség- és környezetvédelem jegyében tartanak biotejet, kérhetjük a latte macchiatot nem génkezelt szójatejjel, a sütijeikből pedig száműzve vannak a mesterséges ízfokozók, zsírsavak, és a kukorica szirup is. 8000 üzletükben LED-es izzókra cserélték a régieket., ezzel 10 százalékos csökkentést értek el a villamosenergia-fogyasztásban, ami a környezeten kívül a vállalat büdzséjének is sokat hozhatott a konyhára.
Üzleteikben a marketing szemléletnek megfelelően lehet kapni Starbucks bögrét, termoszt, barista kismacit, lehet böngészni a kalóriatáblázatot, és odafigyelnek az allergiásokra is.
Az első kávézó Seattle-ben nyílt meg 1971-ben, aztán a vállalat számos üzletet nyitott az Egyesült Államokban, majd átsietett az óceánon, és mára már 49 országban van jelen 16.000 kávézóval. 2009-et 245 millió dolláros nyereséggel zárta a cég. Részt vesznek a HIV/AIDS ellenes küzdelemben, és 2006 és 2009 között megkétszerezték a Kelet-Afrikából megvásárolt kávé mennyiségét. A vállalat 4 millió dollárt költött afrikai farmerek lakóközösségének fejlesztésére, híd és útépítésre.
Te várod a Starbucksot?