Legalábbis a fogyasztóvédelem szerint. A sokak által kedvelt blog képeit reklámnak minősítette és cenzúrázta a hatóság.
Úgy tűnik az NFH (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság) félreértelmezte jogkörét. A cigi.blog.hu szerzője dohányzással kapcsolatos élményeit osztotta meg a nagyérdeművel, tesztelte a különböző cigarettákat, mesélt a külföldi utazásai során beszerzett dohánytermékekről. Azt gondolná az ember, hogy szíve joga. Nem úgy a hatóság.A blogger megsértődött, és bár számos több lelkes olvasó próbálta rábeszélni, hogy az oldalt helyezze külföldi szerverre, ő úgy döntött a passzív rezisztencia elvét alkalmazza. Az NFH felszólításának engedve a blog le is állt, igaz csak 16 órára.
A történetbe itt kapcsolódott be a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, akik azt vélelmezik, hogy az NFH jogkörét félreértelmezve, a véleménynyilvánítás szabadságát korlátozta döntésével. Az Egyesület szerint a hatóság nem vette figyelembe az e-kereskedelmi törvényt, mely az internetes tartalomszolgáltatás kérdéskörét szabályozza.
A törvényből kiderül, hogy „önmagában nem minősül elektronikus hirdetésnek sem a vállalkozások vagy magánszemélyek elérhetőségének (domain név, e-mail cím) közlése, sem egy adott árura vagy arculatra vonatkozó, a vállalkozástól vagy személytől független közlés, különösen, ha az utóbbi anyagi ellenszolgáltatás nélkül történik.”
Érdemes lenne elgondolkodni a jogalkalmazóknak, hogy egy szubjektív műfaj -a blog - esetében vajon tényleg a dohánylobbi alkalmazottja-e, aki gerillamarketing módszereivel reklámozni akarja-e a dohányzást, vagy egyszerű fogyasztó.
Aki kíváncsi, hogyan érvel a hatóság, kattintson.