Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Münchenben látták az ördögöt

Münchenben látták az ördögöt

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 02. 23.
A nyár ritmusai a BJC-ben
2025-07-02 08:17:33

A Budapest Jazz Club nyáron is gondoskodik arról, hogy a jazzrajongók ne maradjanak élmények nélkül.

Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

további bejegyzések a szerzőtől »

Hangos sikerrel mutatták be a Bajor Állami Operaházban Eötvös Péter legújabb operáját, Az ördög tragédiáját, amelyet Kovalik Balázs rendezésében és Kovács Annamáriával az egyik szerepben láthatott a német közönség.

A több mint kétezer személyes müncheni operaház teljesen megtelt hétfőn este a premierre, a téma különössége, a zene újdonsága és a színrevitel érdekessége egyaránt hatott, az alkotókat több mint tízperces vastaps köszöntötte az előadás végén.

Topi Lehtipuu
A müncheni dalszínház intendánsa, Nikolaus Bachler nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy felkészülten ismerje meg a friss produkciót a közönség. Többször maga vezetett pódiumbeszélgetéseket Eötvössel és a librettó írójával, Albert Ostermaierrel.
Közvetlenül a bemutató előtt Kovalik Balázs rendező, a Magyar Állami Operaház művészeti vezetője beszélt az érdeklődőknek a színrevitel nehézségeiről, minthogy ismeretlen művet, kész színpadképben kellett életre keltenie. E nehézségek az előadásban nem tükröződtek. Ellenkezőleg, a rendező kihasználta az Ilya és Emilia Kabakov által tervezett hatalmas lépcsősor adta színpadkép minden lehetőségét.

Ez az egyetlen, a színpad közepén megfordítható tömb adta a színteret az operához, melyet Madách Imre drámája, Az ember tragédiája inspirált. Számítva arra, hogy az eredeti darabot a közönség aligha ismerheti, a műsorfüzetben Mesterházi Máté tanulmánya részletezi a mű keletkezésének korát és szerepét a magyar irodalomban.

Eötvös és Ostermaier egyetértett abban, hogy ma Madách "könyvdrámája" nem ültethető át egy az egyben zenés színpadra. A történelem, az emberi sorsok és viszonyok állandóságát, de változását is tükrözi az opera. Az édenkertből elűzött emberpár bejárja Athént és Rómát, de elmegy a mai Bagdadba is, a falanszter szín pedig egy bevásárlóközpontba helyeződik.

Ádám és Éva, valamint Lucifer mellett egy új figura, Lucy irányítja a cselekményt, amelyben jelenetről jelenetre változó három női alak, és öt, ugyancsak változó férfi figura kíséri Ádámot stációin - meghalnak, legyilkolják egymást és életre kelnek.
Eötvös Péter zenéjében bevallottan erős a komikus-ironikus elem. A zeneszerző, ahogy a Három nővérnél vagy a Szerelemről és más démonokról című operánál, most is két zenekart használ, a kisebbik az árokban játszik, a nagyobbik pedig a színpad hátterében.

Amélie Haas kosztümjei fémes csillogású "techno" stílusban készültek, a történelmi korok változását jelzésszerűen ábrázolva.

Ádámot a finn tenor Topi Lehtipuu énekelte, Lucifer Georg Nigl volt, Éva Cora Burggraaf, Lucy pedig Ursula Hesse von den Steinen. Kovács Annamária egy fontos mellékszerepben lépett színpadra.

A bemutatóra nem csak a publikum volt kíváncsi, német nyelvterületről több operaház vezetője érkezett Münchenbe, Bécsből Ioan Hollender is eljött és természetesen ott volt a Magyar Állami Operaház főigazgatója, Vass Lajos is.

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Zene Opera Előadók

Ajánlott bejegyzések:

  • JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében
  • Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció Idén is a Gyerek Szigettel kezdődik a vakáció
  • Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr47870426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard