A német festő, Uwe Lausen élete nem kevéssé volt megdöbbentő, mint a képein ábrázolt kor sötét oldala. Még saját öngyilkosságát is közönség előtt akarta végrehajtani: 1970-ben LSD-mámorban halt meg.
Festészete néhány év alatt magába szívta a nem hivatalos irányzatokat, így a szürrealimust, a pop-art, agitprop és a psychedelikus esztétika hatásait. Sikerei ellenére az első retrospektív kiállításra csak halála után 14 évvel került sor Münchenben, 2006-ban a felkapott festő, Daniel Richter műveivel együtt állították ki munkáit Berlinben; a most nyíló frankfurti kiállítás így még mindig exkluzívnak számít.
Első pillantásra mintha Hundertwasser, Francis Bacon és Allen Jones szerencsés találkozását látnánk a tárlaton: Ringo Starr egy heverőn élvez el épp, egy fotelben Kékszakáll látható félreérthetetlen helyzetben, miközben mindenhol egyenruhát viselő fiatalok tűnnek fel.
A stuttgarti születésű festő rövid filozófia és jogi tanulmányai után a müncheni művészközösségben kezdte pályáját 21 évesen; pár év kellett csak ahhoz, hogy a legfelkapottabb berlini galériákban nyíljon kiállítása. Élete tele volt ellentmondásokkal: lázadása ellenére korán megházasodott, és egy parasztházban élt együtt anyósával és apósával, miközben üldözési mániában és szuicid hajlamú paranoiával küzdött.
Ende schön alles schön (Minden szép, ha a vége szép) címmel.