A Kreatív Kirakatversenyt a Budapesti Tavaszi Fesztivál hirdette meg, a játék lényege, hogy a fesztivál tiszteletére húsz bankfiók kirakata kapott új, tavaszias dizájnt.
Március első napján indult és április 5-én zárul a 30. Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) első alkalommal meghirdetett játéka, a Kreatív Kirakatverseny. A BTF a fesztivál főtámogatójával közösen hirdetett pályázatot a pénzintézet budapesti kirakatainak kreatív berendezésére.A versenyzők feladata az volt, hogy több mint húsz fővárosi bankfiókot öltöztessenek ünneplőbe a jubiláló Tavaszi Fesztivál tiszteletére. A járókelők sms-ben szavazhatnak az általuk legizgalmasabbnak tartott kreatív kirakatra, és a közönségdíjas nettó 200 ezer forint különdíjban részesül.
"A felhívásra több tucat pályamű érkezett nemcsak a fővárosból, hanem határon túli magyaroktól, és vidékről is" – mondta el a Budapesti Tavaszi Fesztivál kommunikációs munkatársa, Grósz Enikő. - A pályázók között vannak egyetemisták, építészcsoportok, lakberendezők, divattervezők és iparművészek is." A végeredmény itt látható.
Nyulasi Lili látványtervező egyik munkája például egy úgynevezett „fúziós konyha” és azt jeleníti meg, hogy a különböző művészeti ágak hogyan tudnak egy fesztivállá „összefőni”. A másik kirakatnál virágok szimbolizálják a Budapesti Tavaszi Fesztivált.
Az egyik építészcsoport egy majdnem öt méteres makettet valósított meg: az egyik fővárosi bevásárlóközpontban, a Tavaszi Fesztivál bizonyos tereit, a kultúrához kötődő asszociációkat ábrázolják egy domborműszerű reliefen. A BTF arculati elemét, a madarat is felhasználták ezen az erdőt megjelenítő installáción. A kirakatban 30 madár jelképezi a harminc éves Budapesti Tavaszi Fesztivált.
A kirakatrendezők munkáit természetesen szakmai zsűri is értékelni fogja a következő hetekben. A közönségszavazás március elején elindult és a Budapesti Tavaszi Fesztivál zárónapján, április 5-én este ér véget.