Stílszerűen happy-enddel fejeződött be a Hollywood-felirat megmentésére szervezett nagyszabású adománygyűjtő kampány.
Hugh Hefner nagylelkű adományával az utolsó pillanatban összegyűlt a 12,5 millió dollár (2,5 milliárd forint), amelyet péntekig kell átadni a felirat körüli 55 hektáros területet beépíteni szándékozó konzorciumnak a lelépés fejében.A filmváros kultikus jelképének megőrzésére létrehozott The Trust for Public Land alapítvány 5,8 millió dollárt (1 milliárd forint) kapott állami és helyi közalapítványoktól, a többit magánszemélyektől kalapozták össze. A legbőkezűbb adakozók között volt több mozis és televíziós vállalat mellett a Tiffany & Co., de olyan világsztárok is a zsebükbe nyúltak, mint Steven Spielberg vagy Tom Hanks.
Hefner, a Playboy alapítója hétfőn tette le az asztalra a még hiányzó 900 ezer dollárt (180 millió forint). "Gyermekkorom álmait és fantáziáit a filmek táplálták, a Hollywood teremtette bálványok nagy hatással voltak az életemre és a Playboyra" - fogalmazott közleményében, amelyben a feliratot "Hollywood Eiffel-tornyának" nevezte.
A kérdéses területet 1940-ben vásárolta meg Howard Hughes, hogy házat építtessen rajta Ginger Rogersnek. Erre azonban nem került sor, és a filmmogul hagyatékát gondozók 2002-ben 1,7 millió dollárért (340 millió forint) eladták az ingatlant egy chicagói befektetőcsoportnak. A jelenlegi tulajdonosok, akik luxuslakásokat szántak a területre, kezdetben 22 millió dollárért (4,4 milliárd forint) akartak megválni tőle, ám később 12,5 millióban egyeztek meg a feliratvédőkkel.
"Ez az álmok szimbóluma, a lehetőség és a remény szimbóluma. A Hollywood felirat köszönti majd az álmodozók, a színészek és az osztrák testépítők következő generációit is" - hangsúlyozta Arnold Schwarzenegger, az állam színészből lett kormányzója a jelkép megmenekülése alkalmából a helyszínen tartott sajtóértekezleten.
A kormányzó köszönetet mondott az adakozóknak. Mint felsorolta: az ország ötven államából és tíz más országból is érkeztek felajánlások.
"A remélt hollywoodi véggel zárul a mai nap" - emelte ki William B. Rogers, a The Trust for Public Land elnöke. Az álomgyár világhírűvé vált feliratát 1923-ban állították fel, és eredetileg a környék beépítését célzó, Hollywoodland elnevezésű ingatlanfejlesztést reklámozta, de a tervezett egy év után mégsem távolították el. Később Los Angeles város tulajdonába került, 1973-ban kulturális műemlékké nyilvánították. A 9 méter széles és 14 méter magas betűket az 1970-es évek végén a mostanihoz hasonló kampánnyal sikerült restaurálni. Hugh Hefner az akkori adományozók között is szerepelt