A közönség garnélákat lát iskolába menni, a szülőszobában, diszkóban, boxmeccsen, temetésen vagy agyműtét közben, mindezt a rákok nézőpontjából.
"Garnélaperspektívából" mesél az élet fontos és kevésbé fontosabb pillanatairól a holland Hotel Modern színházi kollektíva Rákmesék című darabja; a preparált garnélákat bábként felhasználó produkciót csütörtökön és pénteken láthatja a budapesti Trafó Kortárs Művészetek Háza közönsége.
Mint Juhász Dóra, a Trafó sajtóreferense elmondta, a Rákmesék során a színpadot egy-egy emberi élethelyzetet modellező, kisebb terepasztalok foglalják el: a közönség garnélákat lát iskolába menni, a szülőszobában, diszkóban, boxmeccsen, temetésen vagy agyműtét közben, mindezt a rákok nézőpontjából.
Az előadásra jellemző az arányokkal való játék - jegyezte meg Juhász Dóra: a nézők egyrészt rálátnak a terepasztalokra, de közben a kivetítőn garnélaperspektívából is nyomon követhetik az ujjnyi kamerákkal élőben vett jeleneteket. "A Hotel Modern tagjai tulajdonképpen élő animációs filmet vetítenek" - fogalmazott.
A különös, de mégis ismerős mikrovilágot bemutató előadás angol nyelvű párbeszédei a Trafóban magyar feliratokon is olvashatók lesznek.
Csütörtökön az előadás után Nádasdy Ádám nyelvész, költő, műfordító beszélget az alkotókkal és a közönséggel.
A Hotel Modern 1997-ben alakult, Pauline Kalker és Arléne Hoornweg színészek, valamint Herman Helle képzőművész-performer vezetésével. Előadásaikban a színház és a bábművészet között keresnek kapcsolatot, a képzőművészet egyes elemeit is bevonva a munkába. A magát színházi kollektívaként meghatározó alkotócsoport nem ismeretlen Magyarországon, az első világháborúról szóló előadásuk, a The Great War, illetve az auschwitz-i haláltábort modellező The Camp című darabjuk néhány éve szerepelt már a Trafó műsorán.
Forrás: MTI