Miközben folyamatosan nő az interneteléréssel rendelkezők száma, a demográfiai megoszlásuk már alig változik. A társadalom legtöbb rétege már jelen van az interneten, a fejlődés leginkább az online eltöltött időben, illetve annak intenzitásában érhető tetten – derül ki a gemius/Ipsos kutatásából
A legtöbb magyar internetező online tartalomfogyasztással eltöltött idejének átlaga épphogy növekedett az elmúlt időszakban, sőt az 50 év felettieknél csökkent is. A legnagyobb átalakulás az intenzív felhasználók, 18-29 éves fiatalok és a szakmunkás végzettségűek esetében tapasztalható, ahol viszont jelentősen nőtt az online tartalomfogyasztás mértéke – írja a hwsw.hu.Érdekes, hogy a munkahelyi internetezés visszaszorulóban van, ami feltételezhetően a vállalati szabályokkal magyarázható, illetve azzal, hogy egyre több otthonban van internetelőfizetés, így az emberek nem kényszerülnek online életüket a munkahelyen bonyolítani.
Az elmúlt év legnagyobb nyertesei a közösségi oldalak és a videomegosztó szájtok, a vesztesek pedig a felnőtt tartalmakkal operáló szolgáltatók és az online játékoldalak. Ezek látogatottsága az elmúlt évben stagnált, ami vagy azt jelenti, hogy az új belépők elkerülték az ilyen oldalakat, vagy azt, hogy a régi felhasználók egy része túllépett rajtuk, s a pornó- és játékfogyasztásra kifinomultabb eszközöket talált. Sőt, ha ez nem lenne elég, akkor 2010-re a felnőtt oldalakon a felhasználóknak a korábbi 78 helyett már csak 71 százaléka férfi.
Ezzel szemben a közösségi hálózatokon és videomegosztó oldalakon minden csoport aktivitása növekedést mutat, mind felhasználói számban, mint a használat intenzitásában. Míg a fiataloknál ugrásszerűen megnőtt a közösségi oldalak használata, addig a 30-39 éves korosztály még csak most kezdi el felfelezni a videomegosztókat is.
Amennyiben ezek a trendek megmaradnak, illetve erősödnek, akkor a jövőben a klasszikus tartalmak, illetve a leginkább férfiaknak szóló tömegtartalmak helyébe a közösségi oldalak kerülnek. A legnagyobb nyertesek a közösségi hálózatok mellett a videomegosztó oldalak lehetnek.
A tendenciákat nézve az iWiW-et hamarosan utoléri a Facebook, s míg az előbbi pár évvel ezelőtt az „ismerősök jelölgetésével” vonzotta leginkább a felhasználókat, addig a Facebook többet koncentrál a hálózatos kommunikációra, szórakozásra, illetve a külső web becsatornázására – derült ki a kutatásból