Huszöntről ötven százalékra nőtt öt év alatt a kompenzációs csomagjuk, ami legenyhébben fogalmazva sem megszokott, de előfordult, hogy megduplázták a fizetéseket.
Reynold Levy a Lincoln Center (összművészeti központ) vezetőjének éves kompenzációs csomagja 1 millió dollár. A Carnegie Hall( koncertterem) se fukarkodott, 800 ezer dollárral honorálta Clive Gillinsont.Glenn D. Lowry a Modern művészetek múzeumának igazgatója 2,7 millió dollárral gazdagodott 2008-ban, és még manhattani lakásának költségét is a múzeum állta.
De az elmúlt másfél évben a fizetéseket befagyasztották, és a költségvetések csökkentek. Lowry fizetését kétszer is csökkentették, és tavaly csak a felét kapta a 2008-as összegnek.
A legtöbb vezető tisztségviselő a kulturális intézményekben annyit vagy kevesebbet keres mint két évvel ezelőtt - nyilatkozta Jennifer Bol tanácsadó.
Peter Gelb a Metropolitan Opera vezetőjének is kétszer csökkent 1,5 millió dolláros kompenzációs csomagja. A csökkentést a csökkenő adományokkal, és a jegybevételek alakulásával magyaráztak. „Ezeket a lépéseket meg kellett tenni, és mivel én irányítom a céget, ezért természetes, hogy velem kezdtük meg a költségcsökkentést”.
Maxwell L Anderson, a Whitney múzeum korábbi igazgatója, azt írja a múzeum újságjának áprilisi számában ”az új adó-visszatérítési szisztéma melyet támogató csoportok adnak, olyan mintha elvennénk a fügefaleveleket a kulturális vezetőinktől.
Kérdés szükségesek-e a kompenzációs csomagok és az első osztályon való utazás?”
Bizonyos események felhívták a figyelmet a kiugró bértámogatásokra.
Lawrence M Small, aki 2007-ben hagyta ott a Smithsonian Institutiont, fizetésének egy részét autóra, magánrepülőre és ételekre költötte. Egy évvel korábban a J. Paul Getty Trust elnöke Barry Munitz lemondásra kényszerült, mert a kaliforniai igazságügyi minisztérium visszásságokra bukkant a céges kiadásokkal kapcsolatban.
Annak ellenére, hogy a fizetések megemelkedtek a kulturális szektorban dolgozó felső vezetők kevesebbet keresnek a hasonló pozícióban lévő magánszektorban elhelyezkedő kollégáiknál. A legmagasabb elérhető fizetés évente mintegy 300,000-500,000 dollár, ami tartalmazza járulékokat is. Időnként az intézmények jutalmakat is kiutalnak, ahogy tették ezt Philippe de Montebello esetében, aki 2006-ban 3,25 millió dollárral ismerték el 30 éves szolgálatát amit a Mome érdekében tett.
Azok az emberek, akik ezt a karriert választják, nem érdeklődnek annyira a pénz iránt, véli Jay W Lorsch professzor, Harvard Business School tanára.
Mr. Gelb mint a Sony Classical vezérigazgatója négyszer annyit keresett korábban, mint most az operánál.” Ezt a pozíciót nem a fizetés miatt választottam, annak ellenére hogy a juttatási csomagom a non-profit világában az egyik legmagasabb. De mert az egyik legnagyobb művészeti társulat vezetője vagyok a világon, ennek bele kell férnie a költségvetésébe.”
Annak ellenére, hogy úgy tűnik egy művészeti intézmény menedzselése ragyogó feladat, de sok a munka vele. Költségvetés, épületek, programozás, művészek, támogatók, hivatalnokok, és persze gyakran az éjszakába nyúló események, és tárgyalások adnak munkát a vezetőknek.
Több igazgatótanácsi elnök is úgy véli, ha valakit találnak aki jól ellátja a feladatát, akkor azt megfelelően honorálni kell a szűk esztendők ellenére is.
A washingtoni John F Kennedy Center Performing Art elnöke nemrégiben megkapta maximális bónuszát. A bizottsági elnök Stephen A. Schwarzman szerint megérdemelte a pénzét. A támogatóktól befolyt összegek kilenc év alatt 110 százalékkal emelkedtek meg. Ezért is kapott Mr. Kaiser az évi 940.000 dolláros fizetése mellé 150.000 dollár bónuszt, 2009-ben.
Jerry I Speyer, a Modern Művészetek Múzeumának elnöke szerint, ha az ember elég szerencsés, hogy megtalálja a legjobb embert a posztra, akkor azt fizesse is meg. A vezetőség gyakran aggódik amiatt, hogy támadások érik a magas fizetések miatt. „Ha azt akarjuk, hogy a szekér haladjon, akkor meg kell találni aki megtolja azt.”
Ugyanezen okból nem csökkentette a felső vezetői fizetéseket a Metropolitan múzeum sem, bár több mint 200 embert elbocsátottak „ Meg akartuk tartani a legjobb embereinket”, mondta James R Houghton a múzeum igazgatósági tagja.
Az intézményi toborzáshoz hozzá tartozik, hogy magas kompenzációt ajánlanak fel. 2006-ban a los angelesi megyei múzeum átcsábította Michael Govant a New Yorkban levő Dia Művészeti Alaptól. A felajánlott kompenzációs csomag értéke egy millió dollár volt. „Nem keresett munkát” -nyilatkozta Eli Board a múzeum főtámogatója. „ Mi akartuk őt , és motiválnunk kellett, hogy otthagyja a munkahelyét. Amit mi kínáltunk anyagi értelemben, a fő motivációk közt szerepelt. „Erről szól a piac. Neked be kell szállnod a versenybe.”