A második helyet a Pfanner cég teája szerezte meg.
81 451 ember adta le voksát az elmúlt hónapban a termékekre. 37,6 százalékuk találta úgy, hogy a Zott itala hazudik a legarcátlanabbul.A Monte tejital azzal érdemelte ki a díjat, hogy termékét egészségesnek próbálta beállítani, holott nagyon sok cukrot tartalmaz. A terméket mint két étkezés közti éhségcsillapítót kínálták gyerekeknek, miközben a cukortartalma meghaladja a 12,6 grammot 100 grammonként.
A készítmény hirdetésében azt állítják: friss tejből, csokoládéból és mogyoróból áll. Ennek ellenére 0,9 százalék csokoládéport, és 0,7 százalék kakaóport tartalmaz mindössze. Mogyoróból is csak 0,7 százalék került a dobozba. A friss tejjel kapcsolatban is kétségek merültek fel, hiszen jó sokáig áll, mire a fogyasztóhoz kerül.
A második helyet a Pfanner cég citrom és phisalys teája kapta. A tea phisalyst nem tartalmaz, az csak a csomagoláson jelenik meg. Szintén kifogásként merült fel, hogy sok benne a cukor, és mellette aromákkal is tele van.
A harmadik helyet az Escoffier cég gombaleves pora nyerte el, amit nálunk nem forgalmaznak.
Az élelmiszeripar rendszeren tévútra vezeti a fogyasztókat. Ezért is szeretnék felhívni a figyelmet a verseny meghirdetői, hogy érdemes minden esetben elolvasni a feliratokat, és ennek függvényében dönteni. 2009-ben a Danone Actimel nyerte a fődíjat.
A címkefigyelő kampányban konkrét tippeket kaphatunk arról, mire érdemes figyelni a címkéken, a kis csúsztatásoktól a hazugságokig. Belefuthatunk például gyermekeknek szánt termékekbe, amelyek túl sok cukrot tartalmaznak, vagy „ínyenc termék” felirattal ellátott ételekbe, melyek ízfokozók és adalékanyagok tömkelegét rejtik.
Az oldal célja, hogy a tudatos vásárlókkal együtt működve gyakoroljanak nyomást az élelmiszeripar óriásaira, hogy a megtévesztő hirdetési gyakorlatot szüntessék be.