A világzene egy dologra biztosan jó: aki szereti az ilyesmit, talán kevésbé hajlamos kardélre hányni, felkoncolni, elüldözni eltérő vallású vagy nemzetiségű szomszédját, falubelijét.

Hogy miért? Nos, a héttagú Cimbaliband a Kárpát-medence népeinek zenéjét ötvözi rockandrollos lendülettel. A bandának a közelmúltban jelent meg a harmadik nagylemeze, a Fonó Records kiadásában.
Az első két stúdióalbum (TransBalkan Express / 2007 Fonó Records, Feketetó / 2008 Fonó Records) után ezt az anyagot idén januárban rögzítették élőben a budai zeneházban. A lemez jórészt visszaadja a sokat koncertező zenekar fellépéseinek hangulatát, bár némelyik 8-10 perces dal élőben valószínűleg élvezetesebb, mint lemezről.
A 74 perces albumon magyar, csángó, szerb, román, horvát és román népzenei elemek keverednek, ami nem is csoda, hiszen a harmonikás, Wertetics Szlobodán szerb, a hegedűs Boda Gellért magyar, Rodek Krisztián tamburás horvát, Pataj Péter nagybőgős roma, míg a cimbalmos Unger Balázs sváb-magyar gyökerekkel büszkélkedhet.

Unger Balázst a hazai és külföldi kritikusok a hangszer Chuck Berry-jének is nevezik, aki brácsásként kezdte a karrierjét, és csak a 90-es évek elején ismerkedett meg a hangszerrel.
Aki meg a tájházba száműzné a népzenét, az a lemezen vége felé kap egy jókora fülest: a koncert vendégmuzsikusai, a kaposvári Arco di Capriccioso kamarazenekar vonósai mutatják meg, hogy a tanult zenész uraknak se derogál eljátszani egy szerb nótát.
Live at Fonó
Fonó Records
74 perc 11 szám