Nem kell Michael Jackson rajongónak lennünk ahhoz, hogy Henry Leutwyler fotói lenyűgözzenek; elég hozzá, ha sejtjük, ki volt Jackson, s erről mindenkinek van némi fogalma.
Az énekes nemcsak eladott albumai és díjai számát és a valaha aláírt legdrágább reklámszerződést tekintve került be a Guiness Rekordok könyvébe: a legtöbb rekordot felállító entertainer „King of Pop” minősítését tehát néhány tényszerű adat is alátámasztja.Az elhunyt hagyatékát fényképező és az ezekről összeállítást kiadó fotós képei egészen ezzel a megalomán királyi címkével és a pop-ikon botrányaival ellentétben kifejezetten szerények, szolidak.
A svájci születésű Henry Leutwyler 2009-ben kapta a megbízást, hogy lefotózza Jackson híres strasszkesztűjét, méghozzá a sztár által már rég elhagyott neverlandi villában. Leutwyler a fotózás során számos egyéb személyes tárgyat talált, amelyeket aukcióra szántak. 2009. június 25-én Jackson meghalt és a tárgyak hirtelen relikviákká váltak.
A fotóskönyv minden visszafogottsága ellenére sem próbálja felmenteni a tárgyak gazdáját: egy olyan ember képét rajzolják meg, akinek csillogó moonwalk-zoknija egyszerű pamut volt. Csak a látható részét díszítették műstrasszok, hogy a mozgás és a fényhatások összjátéka elkápráztassa a közönséget.
Pont ezek az apróságok mutatják meg Jackson nagyságát és nyomorúságát egyben. Bepillanthatunk játékdobozaiba, amelyekben Oz-figurákat és ólomkatonákat rendezgetett el, giccs-gyűjteményeibe, csillogó ruhatárába, és így kicsit személyiségébe is, amely számos ellentmondással volt tele: végtére egy olyan gyerek legszemélyesebb tárgyait szemlélhetjük, aki 51 évet élt meg.