102 év után ismét vezető szerepben a francia animáció

Franciaország szerte sorra nyílnak a kisebb-nagyobb animációs műhelyek, és ontják magukból a szenzációsan ötletes kisfilmeket és a tehetséges fiatalokat. A franciák ráadásul ráéreztek arra is, hogyan kell úgy számítógépes animációt csinálni, hogy az amerikainak tűnjön és az amerikaiakat rabul ejtse, hiszen a Logorama című kisfilm 2010-ben megkapta a legjobb animációs filmnek járó Oscar-díjat is.
A H5 animációs csapat által készített 16 perces rajzfilmet eddig félmillióan látták az interneten. A kisfilm úgy használja a márkajelzéseket, mint kellék, díszlet, és szereplő. De a márkák nemcsak a fizimiskákat határozzák meg, hanem mindent. Mindenhol ott vannak, és minden belőlük van. A reklám ebben a mesében nincs elbujtatva, hanem közel húsz percig telibe kapja a néző. A terrorista Ronald McDonald menekül motorral a Michelin-bábu rendőrök elől. Aztán túszt szed, és mikor egy távcsöves puskával épp leszednék a gonosz bohócot, elkezd a föld rengeni. Ekkor a történet hatalmas fordulatot vesz, amely végére csak azt vesszük észre, hogy bekövetkezett reklámvilág apokalipszise.
A világ összeomlása egyelőre nem fenyeget, de a rajzfilmipar gyökeres átalakulása, és az eddigi amerikai központ Európába és a Távol-Keletre helyeződése nagyon is várható. A folyamat lassan halad, hiszen az egész estés rajzfilmmozik többsége még mindig az USA-an készül, illetve ott van a műfaj legnagyobb hagyománya és a készítéshez szükséges tőke, de az egyes részmunkák Ázsiába exportálása már ebben az iparágban is fontos gazdasági realitás lett. Szakemberek szerint már csak idő kérdése, hogy Kína és India az európai és az amerikai piacon is eladható rajzfilmeket gyártson saját történetekkel és finanszírozásból.