A walles-i Bullet For My Valentine-nal kapcsolatban az első kérdés mindig az, hogy ez most emo, vagy dallamos metál-core. Nos, tök mindegy, az AFI-jal rokonítható, dinamikus emo-core, vagy mi, viszont a Train nem más, mint semleges kémhatású kamionos rock, vagy: csak szimplán nagybetűs ROCK. Legyen így. Vagy máshogy.

Ami zavaró: a húzós és baromi melodikus gitártémák (Michael Padget, Matthew Tuck) és a precíz, kreatív dobmunka (Michael Thomas) ellenére mégis tinirock lesz az egészből, a túlságosan is melodikus, emós dallamvezetés miatt. Matthew Tuck dallamos énekét hiába „rakja helyre” a hörgés, valahogy nincsenek jól eltalálva az arányok.
A negyedik dalnál, az A Place Where You Belongnál már zavar a popularitás, itt már annyira gejl a dallamvezetés, hogy Bon Jovi jut az ember eszébe – annak ellenére, hogy alapjáraton ez csak egy nu-metálos romantikázás. A zenekar általában a refréneket cseszi el, a verzék és a riffek rendben vannak. A legjobb dal a nyitó Your Betrayal – itt a Biffy Clyro-hatásokat véltünk felfedezni, de ez cseppet sem volt zavaró. E számnál is kiemelhető a tényleg kiváló dobos, Micheal Thomas munkája. A többi szám arra jó, hogy egy emós kiscsajt fokozatosan átvezessen a minőségi metál tartományába. Olyan tehát mint egy üvegbe zárt longdrink, egy Baccardi Breezer, mely „rávezeti” a tiniket a Fanta vadmálnáról a szeszre.

Biztos ezt hallgatják az amcsi katonák az afganisztáni támaszponton, meg ezt hallgatták volna 1995-ben Taszáron is, de akkor még Hootie And The Blowfish volt a kedvencük. A 15 éves zenekar ajánlata nagyon is korrekt, ugyanakkor felesleges is. Az európai piacon a Crash Test Dummies is csak addig tudta megmutatni magát, míg 1994-ben elkészítettek a Mmm Mmm Mmm Mmm című időtlen slágert. Ugyanakkor a slágernek kiajánlott Hey, Soul Sister valószínűleg nem lesz kontinentális siker, annak ellenére hogy Amerikában a Billboard Hot 100 lista Top10-ébe is bekerült.
Pat Monahan (vokál), Jimmy Stafford (gitár) Scott Underwood (dob) alkotta csapat a biztonság kedvéért a lemez végére hegesztette a Drops of Jupiter (Tell Me) című Grammy-díjas számukat, amely tetszetős gesztus, de kb. olyan, mintha a Stones mondjuk a Get No-t rápakolta volna a Sticky Fingersre. De miért tette volna? Talán megmenti őket San Francisco, talán nem.
Bullet For My Valentine
Fever
Sony /BMG
11 szám 50 perc
Train
Save Me, San Francisco
Sony/BMG
12 szám 60 perc