Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Még egy tyúk is lefutná a BKV hajójáratát

Még egy tyúk is lefutná a BKV hajójáratát

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 05. 14.
Fluorék visszahozzák a VIVA TV-t – itt a "Hyper Summer"!
2025-05-12 10:07:30

A Wellhello május másodikától kezdve 6 héten keresztül minden pénteken durrant egy új dalt a "Gelato" című

JODOKCELLO, a svájci crossover csellista Budapesten
2025-05-09 10:47:20

Jodok Vuille - ismertebb nevén JODOKCELLO - a klasszikus crossover új szenzációja, aki most először jön

Szárnyakat adni a jövőnek
2025-05-08 18:00:00

Folyamatosan eleget téve az egyre bővülő nemzetközi érdeklődésnek is, a MÁNE a hazai közönségre

Új előadással varázsolta el a gyerekeket az Etnofon Zenei Társulás
2025-05-07 18:00:00

A MÜPA színpadán bemutatott zenés irodalmi utazás ezúttal az általános iskola alsó tagozatosainak szólt –

további bejegyzések a szerzőtől »

Régóta dohogok magamban azon, hogy miért nincsen tömegközlekedés a Dunán. Sokat könnyíthetne ez Budapesten, ahol elég egy rossz manőver, és kitör az autós-bringás világháború a nyomorúságos viszonyok miatt. A BKV hajójárata ugyan idén májusban is elindult, de ez rendszeres munkába járásra csak extrém esetekben alkalmas.

Kattintson a képre, galéria nyílik!
A hajók ezért hétköznap leginkább jól szituált munkanélkülieket és gyerekcsoportokat szállítanak, mivel a jegy nem olcsó, és a BKV-bérlet sem érvényes rá. A teljes vonalon végighajókázni majdnem három jegy árába, 900 forintba kerül, a Boráros tér és a Jászai Mari tér között 600 forintba. Ha valaki bringát merészel magával hozni, az további 700 forintot veszít a játékban.

Ennél cikibb, hogy a Petőfi hídtól a Margit híd budai hídfőjéig bő háromnegyed óra alatt pöfögött el az 1966-ban gyártott Lágymányos vízibusz még úgy is, hogy a legtöbb megállót csak épp megközelítettük, mivel egy darab felszálló utas sem várakozott. Mindemellett nemcsak a két rakparton araszoló autók, de a parton haladó villamosok és bringások is lehagytak minket. Ugyanez a táv 2-es villamossal mindössze 16 perc. Először jóindulatúan azt feltételeztem, hogy ez csak azért van, mert folyásiránnyal szemben haladunk, de a menetidő többnyire visszafele is csak öt perccel rövidebb. Kivéve az első járatot, az varázslatos módon 8:35-re leér a Borárosra a Jászairól, ahonnan 8-kor indul.

Mivel ráértem, útközben kimatekoztam, hogy ha kerek öt kilométeres távval számolok, akkor kemény 6,6666666 kilométer per órás sebességgel törtük a hullámokat. Ez pont az a sebesség, ami alatt a Kékes Csúcsfutásból is kizárnak, mert utolér a záróbusz. A rajtszámod áthúzzák, a célterületre nem léphetsz be. Pedig ez nem olimpia, hanem tömegsportrendezvény. Egy tyúk futósebessége is magasabb ennél.



A fedett fedélzeten a linópadló, az egyenkék abroszok és függönyök a 60-as évekbe visznek, a kapitány zokniban és sötétkék műanyagpapucsban ül a kormány mögött, mellette bögre, kisrádió. De a berendezés mindegy is, helyette úgyis a mesés kilátásra tapad minden szem: a Petőfi hídtól felfele haladva elsőként az épülő ferencvárosi bálna látható új perspektívából, majd a Szabadság hídnál a 4-es metró hatalmas munkagépei. Ezután érünk a klasszikus szakaszhoz a Várral, a Lánchíddal és a Parlamenttel, majd zárásként újra a fejlődés int felénk az alulról teledeszkázott Margit híddal.

A hajóztatást még tőlünk keletebbre is jóval profibban csinálják, legutóbb véletlenül Isztambulban jártam, ahol a szintén nem mai gyártmányú kompjárat nagyjából tíz perc alatt visz át kétszáz forintért a Boszporusz egyik oldaláról a másikra ott, ahol ez a táv 3,5 kilométer körüli (Karaköy és Kadiköy között).



A vízibuszok, amiknek a belseje a repülőgépekére emlékeztet, ennél jóval gyorsabbak, hosszabb távokat tesznek meg, és drágábbak is, úgyhogy azt csóró magyarként nem próbáltuk. De sírhatunk azon is, hogy a világ legjobb tömegközlekedési hálózatával ellátott Zürichben a hajók is úgy járnak, mint a villamosok.

Az itteni hajójáratok bekapcsolása a normál tömegközlekedésbe a BKV távlati céljai között azért szerepel. Amíg erre összejön a pénz és az egységes akarat, hétvégénként járhatunk hajóval hekkezni a Római partra.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Környezetvédelem Budapest Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Budapesten alkot magyar zenészekkel Cher és Celine Dion dalszerzője Budapesten alkot magyar zenészekkel Cher és Celine Dion dalszerzője
  • Júliusban Budapesten koncertezik Jennifer Lopez Júliusban Budapesten koncertezik Jennifer Lopez
  • Vajdasági színházi előadások mutatkoznak be a 13. Vendégváró Fesztiválon Vajdasági színházi előadások mutatkoznak be a 13. Vendégváró Fesztiválon
  • Candlelight: globális klasszikus zenei sorozat már Budapesten is Candlelight: globális klasszikus zenei sorozat már Budapesten is
  • Európa legnagyobb immerzív attrakciója nyílik Budapesten Európa legnagyobb immerzív attrakciója nyílik Budapesten

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr297876378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard