Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Még egy tyúk is lefutná a BKV hajójáratát

Még egy tyúk is lefutná a BKV hajójáratát

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 05. 14.
Járdafesztivál, közösségi grillezés, élő könyvtár, gasztrotérkép és városi séták az őszi Külkörút menüjében
2023-09-22 06:00:00

A KÜLKÖRÚT szervezői idén ősszel is tartalmas és ingyenes programokkal várják a józsefvárosiakat és minden

Varázslatos könyvbemutatóval érkezik az új Harry Potter-könyv!
2023-09-21 06:00:00

A Harry Potter-rajongók legnagyobb örömére október 10-én egy újabb könyv érkezik. A világpremier napján egy

Új bemutatóra készül a Duna Művészegyüttes
2023-09-08 11:03:52

A Duna Művészegyüttes Apák és fiak - Táncelőadás Nagy Albert gyűjtései nyomán címmel készíti legújabb

„Civilben a mester” címmel új podcastsorozat indul
2023-09-05 19:00:00

A szeptemberben induló új podcastsorozatban Szy Katalin felnőtt klinikai szakpszichológus kilépve

további bejegyzések a szerzőtől »

Régóta dohogok magamban azon, hogy miért nincsen tömegközlekedés a Dunán. Sokat könnyíthetne ez Budapesten, ahol elég egy rossz manőver, és kitör az autós-bringás világháború a nyomorúságos viszonyok miatt. A BKV hajójárata ugyan idén májusban is elindult, de ez rendszeres munkába járásra csak extrém esetekben alkalmas.

Kattintson a képre, galéria nyílik!
A hajók ezért hétköznap leginkább jól szituált munkanélkülieket és gyerekcsoportokat szállítanak, mivel a jegy nem olcsó, és a BKV-bérlet sem érvényes rá. A teljes vonalon végighajókázni majdnem három jegy árába, 900 forintba kerül, a Boráros tér és a Jászai Mari tér között 600 forintba. Ha valaki bringát merészel magával hozni, az további 700 forintot veszít a játékban.

Ennél cikibb, hogy a Petőfi hídtól a Margit híd budai hídfőjéig bő háromnegyed óra alatt pöfögött el az 1966-ban gyártott Lágymányos vízibusz még úgy is, hogy a legtöbb megállót csak épp megközelítettük, mivel egy darab felszálló utas sem várakozott. Mindemellett nemcsak a két rakparton araszoló autók, de a parton haladó villamosok és bringások is lehagytak minket. Ugyanez a táv 2-es villamossal mindössze 16 perc. Először jóindulatúan azt feltételeztem, hogy ez csak azért van, mert folyásiránnyal szemben haladunk, de a menetidő többnyire visszafele is csak öt perccel rövidebb. Kivéve az első járatot, az varázslatos módon 8:35-re leér a Borárosra a Jászairól, ahonnan 8-kor indul.

Mivel ráértem, útközben kimatekoztam, hogy ha kerek öt kilométeres távval számolok, akkor kemény 6,6666666 kilométer per órás sebességgel törtük a hullámokat. Ez pont az a sebesség, ami alatt a Kékes Csúcsfutásból is kizárnak, mert utolér a záróbusz. A rajtszámod áthúzzák, a célterületre nem léphetsz be. Pedig ez nem olimpia, hanem tömegsportrendezvény. Egy tyúk futósebessége is magasabb ennél.



A fedett fedélzeten a linópadló, az egyenkék abroszok és függönyök a 60-as évekbe visznek, a kapitány zokniban és sötétkék műanyagpapucsban ül a kormány mögött, mellette bögre, kisrádió. De a berendezés mindegy is, helyette úgyis a mesés kilátásra tapad minden szem: a Petőfi hídtól felfele haladva elsőként az épülő ferencvárosi bálna látható új perspektívából, majd a Szabadság hídnál a 4-es metró hatalmas munkagépei. Ezután érünk a klasszikus szakaszhoz a Várral, a Lánchíddal és a Parlamenttel, majd zárásként újra a fejlődés int felénk az alulról teledeszkázott Margit híddal.

A hajóztatást még tőlünk keletebbre is jóval profibban csinálják, legutóbb véletlenül Isztambulban jártam, ahol a szintén nem mai gyártmányú kompjárat nagyjából tíz perc alatt visz át kétszáz forintért a Boszporusz egyik oldaláról a másikra ott, ahol ez a táv 3,5 kilométer körüli (Karaköy és Kadiköy között).



A vízibuszok, amiknek a belseje a repülőgépekére emlékeztet, ennél jóval gyorsabbak, hosszabb távokat tesznek meg, és drágábbak is, úgyhogy azt csóró magyarként nem próbáltuk. De sírhatunk azon is, hogy a világ legjobb tömegközlekedési hálózatával ellátott Zürichben a hajók is úgy járnak, mint a villamosok.

Az itteni hajójáratok bekapcsolása a normál tömegközlekedésbe a BKV távlati céljai között azért szerepel. Amíg erre összejön a pénz és az egységes akarat, hétvégénként járhatunk hajóval hekkezni a Római partra.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Környezetvédelem Budapest Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Mire készülsz? Mire készülsz?
  • Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod! Bartók Feszt' - A te negyeded, a te ritmusod!
  • A Hősök terén hangzik fel először Budapest új nyitánya A Hősök terén hangzik fel először Budapest új nyitánya
  • Bartók Bélát idézi meg a 30 éves Mandoki Soulmates Budapesten Bartók Bélát idézi meg a 30 éves Mandoki Soulmates Budapesten
  • A Coldplay 16 év után visszatér Budapestre A Coldplay 16 év után visszatér Budapestre

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr307876378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard