Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Nyúlcipőt húztak a gyilkosok

Nyúlcipőt húztak a gyilkosok

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2010. 05. 14.
Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

további bejegyzések a szerzőtől »

A gyilkos pár tíz napos bolyongását követhetjük nyomon: nemcsak az ő életükbe, fejükbe nyerhetünk bepillantást, hanem az őket körülvevő világ működésébe is.

Pelsőczy Réka rendezései legalább annyira groteszkek, mint főként a Katonából ismert alakításai. Színésznőként harsány, ellentmondást nem nélkülöző figurákat hoz, s hasonló történetek ihletik meg: az Ibusár operettvilági pénztáros kisasszonya, a monodráma szemüveges kisfiúja Elek Feri alakításában is olyan vállalkozások, amelyek a valóságra srég szemszögekből sandítanak, különféle vers-, dalszövegek, kosztümök, játékstílusok keverésével.

Ami a mostani produkció különlegessége, hogy valós dokumentumok ihlették, így Pelsőczy azon vállalásaiba is illeszthető, mint amilyen a tanár-diák szerelem tematikáját feldolgozó Kolibri vendégszerepe a Kikatt című osztályszínházban.

A téma bizarr, s bizarra sikerült a KINO terébe tökéletesen illő road-movie-látomás is. A két fiatal színész, egyikük a Bárka, másikuk a Kecskeméti Színház tagja, talán nemcsak a saját élményekből, emlékekből és hozott dokumentumokból építkező közös munkának, hanem annak köszönhetően is végig "egy húron pendül" az improvizációkkal és gyors váltásokkal átitatott előadásban, hogy a Színművészetit egy nagyon összetartó, közösségi osztályban végezték. Bonnie és Clyde-ként vagy Hófehérkeként és gonosz mostohaként is gyorsan reagálnak egymásra, a játék során egyre több helyen érezhető rajtuk egyfajta vagány, cool, néhol a paródia határán egyensúlyozó összekacsintás, ami a nézőt is magával ragadja.

Kiváló ütemben váltják a hangszínt és a tempót, a beiktatott rapre hangszerelt újsághír, a flitteres táska-bábjáték, a szkeccsjelenetekhez hasonló párbeszédek az iwiw és a média rémhíreiről, a médiaparódiák és a személyes élményanyagból merítő monológok úgy adnak tükörképet a magyar valóságról az ügy kapcsán, hogy megmutatják: van is ügy, meg nincs is, ez a mindennapok része, a normalitás, meg nem is.

Pelsőczy jó érzékkel nem merül el a naturalista oknyomozásban, nem csinál tragédiát, ostorzó kritikát az anyagból, nem "didaktizál" a mai fiatalsággal kapcsolatban és nem teszi fel azt az álszent kérdést, hogy "Úristen, akkor merre tart a világ". A visszásságokat egyszerűen, humorral járja körbe, és még csak azzal sem áltat, hogy ez lenne minden. A zavart vallomás-duett nyitóképével és a film-noire-os záróképpel ütős keretbe foglalja azokat az anomáliákat, amelyek miatt senki sem tehető egymaga felelőssé a konkrét történetért.

Az anyag bagatell és mégsem, hír és mégsem az. Ritka gyakori minta. Féltékenységből elkövetett gyilkosság, s még a nyuszit is leütik, ugye...



Mintegy elemelt díszítő- és leíró elemként ez pedig tényleg elhangzik az előadásban, egy takarítónéni mobilcsengetése ihlette: egy perc hétköznapi groteszk az egyórás előadásból...


Kicsi nyuszi hopp-hopp, KINO, 2010. május 17. 19.30
R: Pelsőczy Réka
Sz: Réti Adrienn Csémy Balázs

Díszlet: Pelsőczy Réka Jelmez: Tóth Hajnalka Dramaturg: Galambos Gábor
Zenei munkatárs: Nyitrai László Bábok: Tengely Gábor Koreográfus: Bodor Johanna Fény: Balázs Krisztián Produkciós vezető: Gáspár Anna

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház Média Bűn

Ajánlott bejegyzések:

  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Két jubileum – egy rendhagyó évad! Két jubileum – egy rendhagyó évad!
  • Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban Szabad ég, szabad gondolat, szabad élmény – Nyári színház a Városmajorban
  • Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház Forradalmi színházi esttel nyitott az újonnan alakult Erkel Színház

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr667876128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard