Percekig tartó tapssal fogadta a nemzetközi sajtó és a fesztiválközönség Kocsis Ágnes legújabb filmjét a 63. cannes-i filmfesztiválon. A Pál Adrienn című alkotás világpremierjét vasárnap tartották a világ egyik legrangosabb filmes seregszemléjének második legjelentősebb, az Un certain regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű versenyprogramjában.
A rendezőnek és a film többi alkotójának, valamint szereplőinek sokan gratuláltak a díszbemutatót követően a Fesztiválpalota folyosóján. Kocsis Ágnes elmondta: úgy érezte, a közönség nagyon jól fogadta a filmet; nevettek, amikor a film úgy kívánta és érezhető volt a teremben a csend, amikor olyan jelenet volt a történetben. (A rendezőnővel a cannes-i utazása előtt készült interjúnkat itt olvashatják.)A Pál Adrienn című alkotást a bemutató előtt vette meg egy nemzetközi forgalmazó, így Cannes-ban jelentős reklámot kapott: szaklapokban, óriásplakátokon hirdetik. A vetítést követően pedig Kocsis Ágnes tucatnyi interjút adott a nemzetközi sajtó képviselőinek.
A különös hangulatú, valamivel több mint kétórás film Piroska, egy túlsúlyos, érzéketlenné vált ápolónő története. A nő az elfekvő osztályon dolgozik, életét körbefonja a halál. Egy nap elhatározza, hogy megkeresi régen elvesztett gyerekkori barátnőjét, Pál Adriennt. Felkeresi régi ismerőseit, s miközben a velük folytatott beszélgetések nyomán saját emlékeit próbálja összegyűjteni, lassanként bukkan Pál Adrienn nyomára, és találja meg önmagát az ellentmondásos utazás során.
A film főszerepét Gábor Éva, a jelenleg rádiós hírszerkesztőként dolgozó amatőr színész alakítja. Partnerei: Znamenák István, Horváth Ákos, Pokorny Lia, Hegyi Izabella.
A film főszereplőjére több éves nemzetközi válogatási folyamat után talált a stáb. "Egy közösségi portálon egy kollegám látta meg a hirdetést és ő szólt, hogy szerinte ezt a szerepet rám írták" - mondta Cannes-ban Gábor Éva, aki csak a hosszú próbafolyamat után, a forgatás előtt olvasta el a forgatókönyvet.
"Piroska életéből mindenki találhat olyan részt, amelyből ráismerhet a süteménybe zárt félelmeire, keserűségére és szorongásaira" - hangsúlyozta a főszereplő. Példaként említette az evésbe menekülést, a monoton vagy éjszakai munkát.
A történet kulcsa Gábor Éva szerint az, hogy Piroska azáltal, hogy el tudja magától engedni az elvesztett barátnőjét, megtalálja önmagát. "A gyerekkori emlékek felidézésével kicsit visszatalál önmagához" - tette hozzá.
A Pál Adrienn Kocsis Ágnes második filmje, magyar-holland-osztrák-francia koprodukcióban készült. Forgatókönyvét a rendező férjével, Andrea Robertivel közösen írta, aki állandó alkotótársa. Az operatőr Fillenz Ádám volt.
Kocsis Ágnes nem először szerepel Cannes-ban: a sikeres rövidfilmek után 2006-ban készített, Friss levegő című rendezői diplomafilmje a nemzetközi közönségnek szintén a cannes-i filmfesztiválon mutatkozott be, a Kritikusok Hete programjában. Ugyanabban az évben A vírus című rövidfilmjével a Cinéfondation programjába is meghívták, ahol a Tim Burton elnökölte zsűri a harmadik díjjal jutalmazta.