Móra Ferenc kapta a legtöbb szavazatot azon a kampányon, melyen névadót kerestek az épülő M43-as autópálya új Tisza-hídjának - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.).
Az M43-as autópálya nyomvonalán épülő új híd névadási kampánya március 12-én indult, ekkor a lakosság tehetett javaslatokat a híd nevére, bő egy hónap alatt közel 1.500 ötlet érkezett be, ezek közül egy szakmai zsűri választott ki öt nevet: a Gyevi híd, a Móra Ferenc híd, a Napfény híd, a Radnóti Miklós híd és a Szent-Györgyi Albert elnevezéseket.Az elmúlt négy hét során több mint tízezren kattintottak valamely névre a két szavazóoldalon. A győztes fölénye óriási: a Móra Ferenc elnevezés kapta a szavazatok 51 százalékát, míg a második és harmadik helyen szoros küzdelem után a Napfény híd és a Szent-Györgyi Albert híd végzett, 19 és 18 százalékos eredménnyel. A Gyevi híd és a Radnóti Miklós híd kapta a legkevesebb voksot.
Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére a tervek szerint augusztus végére fejeződik be. A projekt teljes költsége 85 milliárd forint, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.
Az új tiszai átkelő Európa első, kiemelt kábeles hídja lesz, a hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják