Az European City Marketing immáron hatodik alkalommal mutatta be riportját a Las Palmasban rendezett konferencián az európai városi turizmusról.
Az ECM 101 európai várost vett górcső alá 2009-ben és mutatta be a városi turizmusra jellemző 2004-2008 közötti utazási trendet.Az elemzések készítésekor különös figyelemben részesültek a egyes városok turistacsalogató idegenforgalmi stratégiái és az általános és aktuális trendek az úti célok terén.
A top 10 európai városi úti cél a felmérések szerint: a dobogó legfelső fokát London foglalja el, második Párizs, harmadik Berlin. Rómát meglátni és megszeretni a negyedik helyre volt elegendő, utána két spanyol város következik: Madrid és Barcelona az ötödik illetve a hatodik, utánuk következik az egyetlen volt keleti blokkba tartozó város, Prága, majd ezt követi Bécs, München, a sort pedig Amszterdam zárja.
A riport arra is rámutatott, hogy bár a 2008-2009-es gazdasági válság erősen visszavetette a városi turizmust, ám a vártnál hamarabb következett be a pozitív fordulat, főleg Németországban. Az elemzők a 2010-re további fellendülést várnak a városi turizmus terén, és úgy gondolják, erősödni fog az országok hazai turizmusa is.