Egy friss felmérésből kiderül: hiába kezdtek el gyerekek tömegei újra olvasni a Harry Potter könyvek hatására, az olvasási és írási képesség romlott az elmúlt két évben. Talán a mozi a ludas?
Az internet megjelenése előtt komoly teóriák születtek arról, hogy az emberiség előbb-utóbb elfelejt írni és olvasni. Furcsa mód az sms és az emailek korszaka hozta vissza a jelzések és piktogramok leegyszerűsített világában ügyesen eligazodó alsóbb társadalmi rétegek számára az olvasás, írás fontosságát. Az olvasási képesség, és az olvasás szeretete persze két külön dolog. Ezért is adóznak hálával a pedagógus nemzedékek J.K. Rowlingnak, mivel a Harry Potter könyveket gyerekek tömegei kezdték el olvasni, buszon, iskolában, lámpával a paplan alatt.Egy friss felmérésből azonban kiderült: talán a megfilmesített könyvek hatására, de immár második éve romlik a tanulók olvasási tudása Nagy-Britanniában, viszont javultak számtanból és írásból.
A 11 évesek év végi vizsgaeredményei azt mutatják, hogy a tanulók 84 százaléka tud megfelelően olvasni. Tavaly a hányad 86, tavalyelőtt még 87 százalékos volt.
Számtanból összességében rosszabb az eredmény, csak 80 százalék a megfeleltek aránya, ám kicsit javult a mutató, mivel tavaly 79 százalékos volt.
Ami az írást illeti, még rosszabb a kép, a gyerekek csupán 71 százaléka felelt meg a vizsgán, tavaly azonban még ennél is gyengébb volt a mutató: 68 százalék teljesítménye volt elfogadható, azaz csaknem minden harmadik nebuló nem tudott rendesen írni.
Itt az ideje hogy megszülessen egy új gyerekregény.