Úgy berúgott, hogy elvesztette a 1.35 millió dollárt érő festményt
Bepereltek egy férfit, mert részegen elveszített egy 1.35 millió dollárt érő festményt. Állítása szerint a majdnem 300 millió forintot érő képet egy görbe éjszakán hagyta el. A szóban forgó alkotás Jean Baptiste Camille Corot: Egy lány portréja című műve.A festmény amerikai tulajdonosai, Kristyn Trudgeon és Tom Doyle megbízták egy régi barátjukat, hogy segítsen nekik eladni a remekművet egy londoni galéria tulajdonosának, Offer Watermannak. James Haggerty viszont úgy berugott, hogy elveszítette a festményt.
A kép tulajdonosai Haggertyt azóta csak a „ kétbalkezes idióta” jelzővel illetik, legalábbis ez az, amit le mernek írni róla a sajtóban.
A történet úgy kezdődött, hogy a kép iránt érdeklődő galériatulajdonos New Yorkba utazott, hogy személyesen is láthassa a festményt. Ám az nem volt a tulajdonos irodájában, így Haggertyt kérték meg, hogy vigye el a képet a The Mark hotelbe. Hogy mi történt ezután, arra az ügynök sem emlékszik.
Haggerty ugyan megjelent a szállóban – a biztonsági kamerák tanúsága szerint a festménnyel együtt - de nem a megbeszélt időpontban. A képet a hotel recepcióján hagyta, majd beült a hotel bárjába tárgyalni Watermannal.
Ezek után felvették a képet a recepcióról, majd a szálloda halljában szemügyre vették. Watermann utólag úgy nyilatkozott, hogy rossz érzése támadt az üggyel kapcsolatban, ezért elállt az üzlettől, és elbúcsúzott a férfitól. Ezek után Haggerty újra leadta a képet, és visszatért a bárba inni. Másfél óra múlva távozni készült, és amikor megbotlott a festménnyel együtt, a személyzet taxit akart hívni, de Haggerty ezt visszautasította. Tökrészegen közölte, hogy a saját autójával kíván távozni a szállodából.
Mire hajnalban hazatért, a festmény már nem volt nála. Haggerty még aznap reggel, iszonyú másnaposan értesítette Doyle-t, hogy elhagyta a festményt, és egyszerűen képtelen visszaemlékezni arra, hogy mi történt vele.
A társtulajdonos, Trudgeon ügyvédje úgy nyilatkozott, hogy szkeptikusak Haggerty meséjével kapcsolatban. Amíg a férfi nem tud elszámolni a kiesett idővel, addig bármire gyanakodhatnak.
Az értékes festmény egyébként egy olyan kollekció a részét képezte, amely megfordult már Párizsban, Pekingben, San Franciscóban, és Tokióban is.
Magyarországon is igen magas az eltűnt műtárgyak száma. Ezeknek egy részét meg lehet nézni a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal honlapjáról elérhető galériában, amelynek célja, hogy ezzel is megnehezítsék a feketepiaci értékesítést. A rendőrség is azt javasolja, hogy akinek értékes műtárgyai vannak, készítsen róluk leltárat, és fényképeket is.
És ne velük menjen piálni!
Forrás: New York Daily News