Magazin megjelentetésével népszerűsíti október 7-én nyíló Martin Munkácsi-fotókiállítását a Ludwig Múzeum - közölték az intézmény képviselői szerdai budapesti sajtótájékoztatójukon.
Bencsik Barnabás kiemelte: Martin Munkácsi azon fotográfusok közé tartozik, akik a XX. század vizuális arculatát meghatározták; sorsa is sok tekintetben hasonló a többi, külföldön világhírűvé lett, magyar származású fotóművészéhez: Capáéhoz, Brassaiéhoz, Moholy-Nagyéhoz vagy Kertészéhez. Munkácsi munkásságát azonban mindmáig nem ismeri részletesen a közönség, ezért az októberben nyíló kiállítás az életmű egészét be kívánja mutatni - jegyezte meg.
A Lumú vezetője elmondta, a több mint 250 fotóból álló anyagot Franz Christian Gundlach német divatfotós és gyűjtő állította össze a fotográfus lányával, Joan Munkacsival 2005-ben. Bár Gundlach eredeti szándéka az volt, hogy a tárlatot először Budapesten mutassa be, az anyag végül Hamburg, Berlin, New York, San Francisco és Szentpétervár után jutott el a magyar fővárosba, ahol a tervek szerint utoljára látható egyben - tette hozzá Bencsik Barnabás.
Nagy Gergely, a Martin Munkácsi Magazin egyik szerkesztője a kiadvány céljáról szólva hangsúlyozta: szerették volna minél szélesebb körhöz eljuttatni a kiállítás hírét, ezért választottak új kommunikációs csatornákat. A magazin nem szakmai kiadvány, nem pótolja a tárlat katalógusát, ehelyett Munkácsit a mához kötve kívánja felkelteni a nagyközönség figyelmét.
A több mint húsz Munkácsi-felvételt és hat kortárs fotót tartalmazó magazin másik szerkesztője, Oltai Kata a kiadvány tartalmát ismertetve elmondta: Nagy Gergely portréja Martin Munkácsi életművét veszi számba, Jade Niklai Dora Somosival, a New York-i GQ magazin vezető képszerkesztőjével készített interjút a divatfotózást forradalmasító magyar művészről, Kolozsi László pedig Munkácsi legendákkal övezett magyarországi működését kutatta.
Egy fényképes térkép a fotográfus egyéb működési területeit, a riportot és a portréfotót is felvillantja, hat kortárs magyar művész pedig egy-egy fényképpel reflektál a magazinban a Munkácsi-életműre.
A múzeum kommunikációs munkatársainak elmondása szerint az 50 ezer példányban megjelenő, ingyenes magazin terjesztését szeptember utolsó hetében kezdik meg kulturális intézményekben, üzletekben, valamint egy hetilap és egy napilap egy-egy számához csatolva. A Lumú kiállításának népszerűsítését emellett országos médiakampány szolgálja majd.
Forrás: MTI