A kiállítás keretein belül tekinthető meg a Goetheorie pályázatra beérkezett 50 legjobb alkotás is.
A Magyar Grafikai Stúdiók Egyesülete (MGSE) a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társaságával (MATT) közösen alapított Aranyrajzszög Díjat 9. alkalommal osztották ki a Graphifest keretein belül. A díjakat 6 kategóriában ítélték oda.Életműdíjjal jutalmazták a hatvanas évek filmplakátjait tervező, 86. életévét betöltő Balogh Istvánt. Az utóbbi évek tervezőgrafikai tevékenységéért díjjal a több éven át magas színvonalon teljesítő művészeket díjazták, az idén Németh Leventét. A művész leismertebb plakátja a legutóbbi kajak-kenu világkupára készült „Szállítók” című. Az A38 hajó plakátterveivel nyerte el a kulturális díjat az ARC kreatív csapatának tagja, Tóth Andrej. A szuverén tervezőgrafikai díjjal a pécsi kesztyűmanufaktúráknak készített Hamerli márka arculatáért Kiss Zsombor Krisztiánt jutalmazták. A magyar tervezőgrafikáért díjat a magyar grafikusszakma egyik legtermékenyebb alkotója, több ismert embléma, például a Magyarok Világszövetségét is tervező Sára Ernő kapta. Az év grafikai stúdiója a Grotesque Design lett. A több újság, köztük a Pep! arculatát és a TV2 logóját is megalkotó gárdának a fesztivál keretein belül egy mini kiállítást is rendeztek.

A Design Terminál tágas alsó szintjét rendezték be kiállító teremnek. A számottevő, 140 kép elhelyezése kihívás elé állította a szervezőket, de szerencsére jól vették az akadályt. A lapokat sikerült egymástól kellő távolságra, jól áttekinthető módon elhelyezni, úgy, hogy a látogatók kényelmesen tudjanak egymástól nézelődni. Mondjuk hömpölygő tömegtől nem kell tartani, amíg én ott voltam, összesen 5 ember jött be megtekinteni a kiállítást.
Belépéskor a Graphifest keretein belül megrendezett, Goethe „Színtan” könyvének 200. évfordulójának tiszteletére kiírt pályázatra beérkezett munkákba botlunk. A Goethe színelméletét újragondoló vagy teljesen átértelmező alkotások a mindennapi ember számára is közelebb hozzák a színelmélet alapjait. A szakmai zsűri kiváló munkát végzett, ugyanis a kiállításra került munkák mindegyike kiváló, aprólékosan kidolgozott alkotás. A legérdekesebb talán az a kissé kubista hatású kép, ahol Goethét az alkotó összemontírozza a színelmélettel ugyancsak foglalkozó Sir Isaac Newtonnal.
A Goetheorie mellett találhatók a Graphifest képei. Itt a felakasztott lapokat kicsit összezsúfolták, de még kényelmesen el lehet férni köztük. Itt tekinthetjük meg az Aranyrajzszög Díjjal jutalmazott műveket is.
Grafikákat és fotókat egyaránt találunk a témakörök vagy alkotók alapján összerendezett képek között, és a tematikus elrendezés megkönnyíti az áttekintés. A kiállítási tárgyak között sok ismerősre is akadhatunk, például a már említett Szállítók mellett a Herendi porcelánt népszerűsítő arculattervek vagy a Nemzeti Színház előadásait hirdető plakátokkal is találkozhattunk már az utcák hirdetőoszlopain.
Az idei év grafikai stúdiójának, a Grotesque Design munkáinak egy külön falat szenteltek, ahol összegyűjtötték a stúdió eddigi legismertebb munkáit. Ezek képi és színvilága tükrözi a designcsoport nevét, szürke tónusú, kissé bizarr, markáns alkotásaik a világ bármely kiállításán megállnák a helyüket.
A kijárat felé haladva egy kis beugróban állították ki az életműdíjas Balogh István grafikáit. A szervezőktől igazán figyelmes gesztus volt, hogy a szakmai körökben csak „Páter” néven ismert mesternek egy külön zugot rendeztek be. A kiállított nyolc filmplakátot Balogh leismertebb alkotásai közül válogatták össze. Itt található Chaplin filmjének, a Modern időknek a magyar megjelenését hirdető falragasz vagy az 1975-ös jubileumi plakátkiállítás hirdetése is.
Mindent egybevetve a Graphifest tartalmas kiállítás, amely betekintést nyújt a modern tervezőgrafika és médiadesign világába. A kiállításon kívül több előadást is rendeznek a fesztivál keretein belül, amiken, ugyanúgy mint a kiállításon, a részvétel ingyenes.
Helyszín: Design Terminál, Budapest V. kerület, Erzsébet tér
Nyitva: 2010. november 6.- 28. naponta 10:00 – 18:00