A Faithless zenéje még azokat is magával ragadja, akik nem kifejezetten a stílus rajongói, legyen az kisiskolás, peronőr, polgármester, egyetemista vagy nyugdíjas professzor. A Maxi Jazz, Rollo és Sister Bliss által alapított londoni zenekar tizenöt éves fennállása alatt olyan sajátos, intelligens house slágereket gyártott, amelyek ugyanúgy alkalmasak egy önfeledt bulizásra, mint egy elmélyült meditációra. Népszerűségüket jól bizonyítja, hogy eddig megjelent hat albumuk mintegy tizenkét millió példányban fogyott el világszerte.
Salva Mea, Insomnia, God Is A DJ, We Came 1 – elég, ha ezeket az összes slágerlistát végigsöprő dalaikat említjük, amelyek magukkal ragadó lüktetésük mellett békét és szeretetet hirdetnek. Legutóbbi albumuk, a Dance első kislemeze, a Not Going Home szinte azonnal sláger lett, a legújabb maxit, a Tweek Your Nipple-t pedig szeptemberben dobták be a köztudatba, amelyen a Faithless család tagjaként számon tartott Dido-t is hallhatjuk. A csapat egy merész húzással leszerződött Anglia legnagyobb üzlethálózatával, a TESCO-val, és első számú internetes áruházával, az iTunes-szal, és ezeken keresztül terjeszették az albumot. Emellett novemberben megjelentettek egy dupla CD-t The Dance Never Ends címmel, amelyen olyan nevek készítettek remixeket a Dance album dalaira, mint Eric Prydz, Tiesto, ATFC, The Temper Trap, Mark Knight és Calida.
A Dance dalai ismét sokatmondóak, és elgondolkodtatóak. Megromlott kapcsolatokról, a bennünk rejlő erőről szólnak, és arról, hogyan álljunk talpra a legreménytelenebb helyzetben is. Az első és a második kislemez végre visszarepít minket a '90-es évekbe, a klasszikus Faithless hangzásba. A többi mai tánczene electroval, de kemény trance dal is hallható rajta csakúgy, mint dance-pop, sőt még egy reggae is!
- Minden hatással lehet ránk, akár egy újsághír vagy egy beszélgetés egy baráttal – mondta Sister Bliss. - A Dance főleg az emberi kapcsolatokról szól, arról a táncról, ami t a gondolatainkban lejtünk az angyalainkkal és démonainkkal. Zeneileg visszatértünk a dance zenéhez az előző albummal ellentétben, amikor éppen várandós voltam a fiammal, és nem voltam túl diszkós hangulatban. Az sokkal inkább egy csendes, elgondolkodtató anyag volt, de tudjuk, hogy az emberek táncolni szeretnek, ezért ezúttal sokkal inkább a rajongóinknak akartunk kedvezni! Egészen másképpen látom a világot, mióta édesanya vagyok, de a szenvedélyem nem múlt el!
A Faithless élő fellépéseiken tudja még jobban magával ragadni a rajongókat. Tizenöt éve töretlenül teltházas koncerteket ad mindenhol a világon, nálunk is számtalanszor felléptek a Sziget-Fesztiválon. Maxi Jazz buddhista hitű rapper prédikátorként áll a színpadon, miközben az izraeli származású Sistes Bliss, lánykori nevén Ayalah Bentovin DJ-remixerként és szintetizátorait hatalmában tartó dominaként fokozza az őrületet, miközben a zenét előállító programozó-producer Rollo Armstrong diszkréten, de annál hatásosabban vesz részt a produkcióban.
A Faithless első kislemeze a Salva Mea volt 1995-ben, amikor Bliss maga szerezte és „állította elő” a zenéjüket a szintetizátorain és egyéb stúdió berendezésein. Szakavatottan nyúlt a dalokhoz, hiszen több hangszeren is játszik, többek között zongorán, hegedűn és szaxofonon. A női énekes sok dalukban Pauline Taylor volt. Amellett, hogy töretlenül együtt alkotnak a Faithless zászlaja alatt, mindegyikőjük külön utakon is jár. Sister Bliss például elismert DJ-ként is turnézik, és másoknak is készít remixeket. Láthattuk őt például Paul Oakenfold "Weekend" című klipjében. Maxi Jazz egy kalózrádiónak dolgozott eleinte, és még a Faithless előtt készített egy saját albumot. A Faithless másik alapító tagjával, Jamie Cotto-val is volt egy közös produkciója, amelyben Robin Williams is részt vett egy dal erejéig. Rollo pedig a Cheeky Records alapítója, és mint ilyen, számtalan album producere, többek között a húga, Dido albumai is az ő nevéhez fűződnek.