Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Már a hóember is Made in Taiwan

Már a hóember is Made in Taiwan

Varga Julis a szerző friss bejegyzései 2010. 12. 17.
Tüzijáték helyett
2022-08-20 13:44:40

Ugyan most elmarad a szokásos nagy augusztus 20-i látványosság, de itt a remek alkalom arra, hogy egy kicsit a

Vedd fel a fonalat!
2021-06-09 13:22:38

Kultúrtörténeti sétánk a kötés és a horgolás művészetét járja körül. Nem túlzás azt állítani

Bálnazsír és nyírfakéreg: a rágógumi kultúrtörténete
2021-05-07 11:50:28

Elképesztő alapanyagokból és különös receptek alapján készítettük a rágót az elmúlt 6000 évben. 

Kis nőnapi virágtörténelem
2021-03-07 17:18:23

Március 8. a nyitott virágüzletek napja lett, mivel a virágárusokat a nőnap miatt csak március 9-től érintik

további bejegyzések a szerzőtől »

A Ludwig Múzeum nem arról híres, hogy kispályázna. Most sem a szomszédba ment anyagért, hanem egészen Tajvanig, hogy egy kopmlett sziget hangulatát mutassa be.

A ma nyíló, Taiwan Calling címet viselő kiállítás két helyszínen valósult meg – az egyik a Ludwig, míg a másik a Műcsarnok. A két helyszín közösen, 25 művész több mint 200 alkotásán keresztül mutatja be Tajvan szokatlan és színes képzőművészetét. Ilyen együttműködésre korábban nem volt példa a kortárs művészeti életben.

Bár arra sem nagyon, hogy magyar helyszínen mai, modern tajvani alkotók munkái között sétálgathatunk. A távol-keleti sziget meglehetősen messze van Budapesttől, mind térben, mind időben, mind akárhogyan, aztán kiderül, hogy annyira mégsem.


Wang Ya-Hui (VANG Ja-huj): Trópusi projekt: Hóember. 2008

A kiállítás célja tehát nem egyéb, mint közelebb hozni a magyarokhoz – nyilván az arra fogékony magyarokhoz – egy teljesen más kultúrát. Hogy ez mennyire ültethető át gyakorlatba, majd kiderül, nekem viszont kifejezetten tetszett a Kopeczky Róna kurátori munkáját dicsérő tárlat.

Minden ismerős is egy kicsit, ugyanakkor meglepően távolinak is tűnik, de ötletekben és érdekes megoldásokban nincs hiány a Ludwig első emeletén. A kiállítás az egész emeletet elfoglalja, a múzeum dolgozói viszont ismét jó munkát végeztek a rendezésnél – minden tér és terem kellően tágas, anélkül, hogy unalmasnak vagy üresnek hatna.

A különböző művészek alkotásai külön termekben kaptak helyet, amiket fekete függönyök választanak el egymástól, azaz úgy kötötték össze őket, hogy egyúttal el is választották.

A művészek által feldolgozott témák között nagy hangsúlyt kapnak a Tajvant érintő szociális, társadalmi problémák, a modern városi és a hagyományos vidéki élet között húzódó feszültségek és szakadékok, a művek pedig sikeresen szippantják be a nézőt egy általa teljesen ismeretlen világba, ahol a gyökeresen más problémákkal szembenéző emberek nem is tűnnek annyira idegennek.

A kiállítás egyik színfoltja a Tzeng Yong-Ning által készített hatalmas, virágokat idéző képek, amelyeket a művész golyóstollal és tintával készített. A messziről könnyednek tűnő munkákon viszont közelről nem nehéz felfedezni, hogy mennyi kemény munkát ölhetett bele az alkotó.



A másik nagy kedvencem Wu Chi-Tsung Crystal City-je volt, ami néhány átlátszó műanyag doboz és egy mozgó fényforrás segítségével teremt olyan hangulatot, mintha egy számítógépes animáció kellős közepén állnánk.

Szintén érdemes elgondolkodni Yu Cheng-Ta Ventriloquists című videósorozatának két darabján, amelyek az ázsiai és az európai nyelvek közötti különbségekre világítanak rá, illetve az ebből fakadó kommunikációs buktákra, a „majdnem úgy hangzik, de mégsem" esetekre. Érdekes élmény a videók üzenetét átültetni a saját életünkbe, például miért olyan nehéz a kínai piacon megértetnünk magunkat.

A tárlatot jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy kicsit kilépni Európából, vagy szívesen megnézné, mit csinál egy tajvani hóember a tengerparton.

A kiállítás március 6-ig tekinthető meg a Ludwig Múzeumban.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Ázsia Művészetek Palotája Ludwig Múzeum Képzőművészet Képző Fényképészet, fotó Intézmények

Ajánlott bejegyzések:

  • A Magyar Pavilon a 60. Velencei Képzőművészeti Biennálén A Magyar Pavilon a 60. Velencei Képzőművészeti Biennálén
  • Bányahangulat a Balaton-parton Bányahangulat a Balaton-parton
  • Újra várja a festeni vágyókat a titokzatos zebegényi kert Újra várja a festeni vágyókat a titokzatos zebegényi kert
  • A művészet tényleg gyógyíthat? A művészet tényleg gyógyíthat?
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr997885348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard