Lekörözte a Facebook a Google-t: a közösségi oldal volt tavaly a leglátogatottabb honlap az Egyesült Államokban, erre pedig eddig nem volt példa - áll az Experian Hitwise kutatócég szombaton nyilvánosságra hozott elemzésében.
A felmérés szerint 2010 januárja és novembere között a Facebook generálta az amerikai internetes forgalom 8,93 százalékát, azaz csaknem minden 10. kattintással erre a weboldalra jutottak az internetezők.
A felmérés szerint világ legnagyobb keresőjeként számon tartott Google csak a második helyre szorult az amerikai internetes piacon: a látogatásoknak csupán 7,19 százalékát tudhatta magáénak tavaly.
Mögötte a másik legnagyobb kereső, a Yahoo! levelezési oldala, a Yahoo! Mail végzett, 3,53 százalékkal, míg a Yahoo! keresőoldala a negyedik lett, 3,30 százalékkal. A leglátogatottabb ötbe a YouTube jutott még be: a videómegosztó oldal az internetes forgalom 2,65 százalékát hasította le magának.
A Facebook sikere ugyanakkor nem teljes: csupán a Google keresőoldalát sikerült letaszítani az első helyről, azonban a teljes Google-csoport - közte mások mellett a YouTube és a Gmail levelezési rendszer - összesen 9,85 százalékát vitte el az adatforgalomnak. Igaz, a közösségi oldal viszont megelőzte az Egyesült Államokban a Yahoo!-csoportot, utóbbi ugyanis az amerikai kattintások 8,12 százalékát szerezte meg.
A SearchEngineLand.com elemzőoldal egyik szakértője ugyanakkor a kutatás kapcsán arra figyelmeztetett, hogy az Experian Hitwise nem vette figyelembe sem a mobiltelefonos internethasználatot, ahol hagyományosan népszerű a Google, sem a Google Chrome böngészőt használók internetezési szokásait, akiknél pedig automatikusan a Google a kezdőlap.
Azt azonban az elemző is elismerte, hogy az 500 millió felhasználóval rendelkező Facebook így is mérföldkőhöz érkezett, és "drámai növekedésen" megy keresztül.