Szombat este lezárult a Roham bár hétköznapinak egyáltalán nem mondható tehetségkutatója, amely 2011 trash zenekarát kereste - eredményesen.
A Trash pályázat döntőjén a hazai zenei szféra 10 legegyedibb és bevállalósabb formációja szórakoztatta a közönséget több-kevesebb sikerrel, a 2011 Trash zenekara címért.A Roham Bár eddigi, Vas utcai rövid pályafutása alatt bebizonyította, hogy itt bizony mindent lehet. Az annyira rossz, hogy az már jó zene melegágyává avanzsált, hiszen hétről hétre olyan bulikkal várják a közönséget, amelyeken a zajzene, a letűnt punk zene és az avantgardizmus játsszák a főszerepet. A siker pedig nem marad el.
A Trash pályázatra 112 zenekar adta be jelentkezését, amelyből a szakmai zsűri (Uj Péter, Stark Attila, Bakács Tibor, Superman, Kanada Káosz, Pap Dávid, Bánki Ákos, Hammer Ferenc és Vida Tóni) tíz formációt válogatott ki a döntőre. Szombat este a Roham dugig volt fellépőkkel, rajongókkal és kíváncsiskodókkal. A hatalmas füst és a töméntelen mennyiségű alkohol pillanatok alatt összehozta a közönséget, és egyórás csúszással megkezdődhetett az anti-megasztár show. Minden zenekar három számmal lépett színpadra, és próbálta elnyerni a zsűri és a közönség tetszését.
Elsőként az Ismeretlen Zenekar csapott a húrok közé. Kemény szövegek, háromakkordos punk zene és tagadhatatlan Barcs Miki-féle Flash hatás érződött az előadáson. Akik szeretik a nyomdafestéket nem tűrő szövegeket, rögtön kedvencre találtak az előadóban. Pár perc múlva viszont már a Kula Band foglalta el a színpadot. A konferanszié megítélése szerint a '68-as forradalmat és a Bizottságot egyesítő zenéjükkel visszahozták a '80-as évek underground kultúráját.
A nagy öregeket követően színpadra álltak a fiatal trash generáció alkotói. Az Accommodator ninjáknak öltözött muzsikusait inkább megjelenésük miatt, mintsem zenéjükért lehet kiemelni, ám később kiderült, a zsűri mégis látott fantáziát az rockot és metált dallamtalanul ötvöző bandában. Az őket követő X-Menz Idiotronic, a képzőművészeti egyetem diákjainak formációja, nagy közönségkedvenc lett elektro-trash zenéjükkel.
A két fiatal együttest mélypontok sorozata követte. Tóth Kinga (Hegyfalu) feminista punk-rapje a közönséget gyors alkoholvásárlásba kergette, majd az őket követő Poszt Érzelmi Ragadozók és az Enzum a terem elhagyására késztették a hallgatóságot. Bár zeneileg sokkal többet produkáltak, mint mások, mégis az a tanulság, hogy az experimentális zenét nem szabad a trash-sel összekeverni. Ha nincs humor, nincs trash. A PÉR és az Enzum remek kísérleti ambientet játszottak, ám ez csöppet sem felet meg az est kritériumainak.
Ezt követően érezhető volt a közönségben a feszültség és a félelem a Kata Valami színpadra lépésénél. Ám megint bebizonyosodott, hogy a jó „rossz zenéhez” bizonyos fokú érettség kell. A két főből álló zenekar basszere Menyhárt Tamás képzőművész, aki egy indexvideóval tört be a köztudatba (http://index.hu/video/2007/03/24/itt_a_tavasz_dagad_a_fasz/), énekese pedig, Henk Csaba, meg nem értett filozófus. Egyértelműen az est fénypontjai voltak. Nagyon visszafogott zenéjükkel, viszont annál is jobb dadaista-mélyfilozófiai szövegeikkel („ezekkel a nőkkel hogy járnak a srácok, akiktől én sugárba hányok” vagy „amióta a feleségem várandós, azóta kívánós, kéne néki egy kis csoki, kéne neki sült csirke”) azonnal belopták magukat a közönség szívébe.
Utoljára Gazsi lépett színpadra a Gazsi Rap Show-val, aki egyszemélyes szövegeivel már olyan nívós színpadon is fellépett, mint a Gödör, elénekelte a „sorozatgyilkos biciklisfutár” című slágerét, amit hatalmas ováció fogadott.
Az utolsó pályázó a Csermanek lakótelep volt, akik annyira punkok, hogy el se jöttek a döntőre, így CD-ről szólt az ő zenéjük. Ezzel fejeződött be az igen tanulságos verseny.
Fél óra elteltével a zsűri foglalta el a színpadot, hogy eredményt hirdessen. Az első helyezésért járó 150 ezer forintot a Kata Valami vihette haza (vagy költhette el még azon az estén). 100 ezer forint járt az Accommodatornak a második helyért. A harmadik hellyel járó 50 ezer forinot pedig az X-Menz kapta.