Az Observer pár nappal ezelőtti felmérése szerint a blogok korszaka leáldozóban van.
Öt évvel ezelőtt, mikor az online naplóírás berobbant, sok internetes szakember és befektető meglátta a benne rejlő lehetőséget. Hirtelen számtalan blog jelent meg a világhálón, hiszen nem kellett más egy blog beindításához, mint egy jól hangzó név, és már kész is volt a platform. Emberek milliói kezdték el kiteregetni életüket a világhálón. Anonimitásba vonulva szinte bármit megtehettek saját honlapjukon, és nem egyszer 15 perc hírnévre is szert tehettek. A nagy fellendülés közepette a Google azonnal megvásárolta blogspot.com-ot, így az egyik legolvasottabb blog háló tulajdonossá válva.Páran valóban befolyásos blogolók lettek az évek folyamán, mint a Yale egyetem professzora, Jack Balkin, vagy a híres Atlantic blog szerzője, Marc Ambinder. Ambinder fél évtizednyi blogozás után vett búcsút az effajta publikálástól és vállalt el egy állás a National Journal-nél. Utolsó bejegyzésében kifejti, hogy nagy megkönnyebbülés lesz végre objektív híreket adni a világról, hiszen évek blogolása által kialakult róla egy kép a világhálón, amihez tartania kellett magát. „Először azon kell versenyezni, hogy a te posztod legyen az első, utána muszáj az igazságot úgy alakítanod, hogy az olvasóid számára érdekes legyen. Végül a legnagyobb harcot azért vívod, hogy megmaradjanak az olvasók és befolyásos maradhass a virtuális világban.”
Ez a fajta nyomás érezhetően enyhült a Facebook, Tumblr és a Twitter megjelenésével. Olyannyira, hogy ezen három fórum jelenléte kezdi teljes mértékben kiszorítani a klasszikus blogolást. Ma a Tumblr a legnépszerűbb blog platform. Nagy sikerét azzal érte el, hogy a blogolók valódi közösséget alakíthatnak ki a platformon belül. A „szerzők” általában tudják, kik követik őket, kiket követnek mások, kik azok, akikkel hasonló az érdeklődésük és általában már nem a nagyközönség számára írják blogjaikat, hanem egymás szórakoztatására.
Ám a legnagyobb konkurenciát (mint mostanában minden területen) a Facebook képviseli. Az online közösségi háló oly módon kielégíti a felhasználók minden igényét, hogy nincs szükségük más honlapra kiteregetni az életüket. Hiszen a blogolás mindig erről szólt, hogy a felhasználók megosszák gondoltaikat, véleményeiket, életüket. A Facebook mindebben segítségükre van. Ráadásul a site-on azonnali visszajelzésre lehet számítani a barátoktól és ismeretlen ismerősöktől, így válik minden Facebook felhasználó nap mint nap 15 ember számára híressé.
Forrás: Observer