Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Megaváros épül Kínában

Megaváros épül Kínában

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 02. 08.
Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén
2025-05-16 15:00:00

Mindenféle felvezetés nélkül, tegnap megjelent a Bëlga új nagylemeze Egyre gondolunk címmel. A dalok az

Május 19-én nyitja meg kapuit a Gustav Klimt: The Immersive Experience interaktív kiállítás
2025-05-16 08:55:49

A produkció a legmodernebb technika segítségével vezeti be a látogatókat Klimt csodálatos világába, amely

Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
2025-05-14 10:56:32

Még egy teaser készült az Oscar-, Golden Globe-, Bafta-díjas és cannes-i nagydíjas Saul fiát és a

Gyergyói népzene a Hagyományok Háza Szabadegyetemén
2025-05-13 18:00:00

A Gyergyói népzene - három generációs örökségvédelmi program megálmodói, értékmentő munkájukat, annak

további bejegyzések a szerzőtől »

A kínai várostervezők bejelentették, hogy egy 42 milliós lélekszámú megaváros tervezésébe fogtak bele a Gyöngy-folyó torkolatánál.

A „Legyen egységes a Gyöngy-folyó környéke” elnevezésű terv alapján kilenc iparvárost – például Shenzent, Dongguant, Huizhout és Jiangment – olvasztanának eggyé. Az így létrejött gigacity földrajzilag kétszer nagyobb lenne, mint Wales és huszonhatszor akkora, mint London vonzáskörzete.

Kína ezen projekttől a gazdaság növekedését és a terület ugrásszerű fejődését várja.

„A terület összenyitásával utat biztosíthatunk a munkaerő áramlásának. Az embereknek könnyebb lesz állást találni, mivel sokkal egyszerűbb egy városban feltérképezni a munkalehetőségeket, mint kilencben” - mondta Ma Xiangming a Várostervező Intézet főmérnöke.

Hogy a lakosok még egyszerűbben tudjanak az új városban közlekedni, új, nagysebességű vasútvonal telepítését tervezik, ami legrosszabb esetben is egy óra alatt átér a város egyik végéből a másikba. Ezen kívül bevezetnék az egységes vonatjegyeket, csökkentenék a telefondíjakat és fejlesztenék a közintézményeket.

A Gyöngy-folyó területe fejlett ipara miatt már így is Kína – a világ második legszennyezőbb országa – egyik legszennyezettebb részének számít, egy megapolisz létrehozásával pedig az amúgy is aggasztó helyzet csak még súlyosabbá válhat. A környezetmérnökök ezt közös természetvédelmi irányelvek kidolgozásával, az üzemanyag és áramtarifákat egységesítésével és maximalizálásával oldanák meg.

A délvidéki fejlesztés a kínai kormány reményei szerint kiegyenlíthetné az ország gazdasági szempontból felborult egyensúlyát. Az elmúlt években ugyanis az északi területek két nagyvárosába, Pekingbe és Tinajinba több milliárd font értékben áramlott a tőke – mind a kormány, mind a külföldi befektetők részéről –, aminek következtében a terület elképesztő fejlődésen ment keresztül. Ha minden a tervek szerint halad, az új városrész áthidalhatja az ország két vége között tátongó gazdasági szakadékot.

Ám Kína nem csak infrastruktúrát kívánja fejleszteni ezzel a beruházással. A kormány célja, hogy az évtized végére, betelepítéssel és munkahelyteremtéssel, duplájára növelje a városok lélekszámát. Ma egy kínai nagyvárosban körülbelül 50 millió ember él, a tervek szerint ez 2020-ra akár a 100 milliót is elérheti

Északon a projekt már javában folyik, a Pekinget és Tianjin összekötő nagysebességű vasútvonal már egy éve 350 km/óra sebességgel szállítja az utasokat. A további beruházások célja pedig, hogy létrehozzák az ún. „Bohai Gazdasági Gyűrűt”, amely a tervek szerint Kína GDP-jének alappillére lehet. Becslések szerint a fejlesztések végére az északi városrész lakossága akár 260 milliót is meghaladhatja.

Az elkövetkező öt évben a városfejlesztési beruházás költsége elérheti a 685 milliárd fontot. A Brit Kereskedelmi Kamara becslései szerint a nagysebességű vasút telepítése tovább 300 milliárd fontba, a közösségi közlekedés kialakítása pedig 70 milliárd fontba kerülhet majd.

Forrás: The Telegraph

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Kína Gazdaság Pénz Hulladék Klímaváltozás Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • A pekingi nagyszínpadról gyimesi gyermektáncosok forgatagába - a MÁNE nemzetközi sikere A pekingi nagyszínpadról gyimesi gyermektáncosok forgatagába - a MÁNE nemzetközi sikere

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard