Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Összeolmik Hollywood?

Összeolmik Hollywood?

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 02. 18.
A kitörés története a mérhetetlen emberi szenvedés története
2023-02-04 15:31:17

A magyar tisztek személyi okmánygyűjtőiből megdöbbentő sorstörténetek rajzolódnak ki. Ungváry Krisztiánnal

Hová menjünk színházba?
2023-02-03 16:14:19

Oláh Zsolt színházi elemző a Staatsoper, a Pintér Béla Társulat és az Új Színház előadásáról mesélt

Dudaszó és haiku Ágoston Bélával
2023-02-03 13:48:43

Multimediális, összművészeti tárlat nyílt a hagyományos magyar dudával a középpontban Budakalászon

Halljuk, hogy szól a Braz Bazar zarbon!
2023-02-01 23:06:58

Sőt, egy izgalmas workshop keretében gyerekek és felnőttek is kipróbálhatják a perzsa ütőhangszert és

további bejegyzések a szerzőtől »

A csökkenő mozilátogatók száma, a kevesebb DVD eladás, a növekvő verseny a televízióval és a könyörtelen kalózletöltések súlyos károkat okoztak az Álomgyárnak 2010-ben.

Mike Goodridge, a Screen International szerkesztője szerint ezek a tényezők pedig olyannyira felerősítik egymást, hogy a hollywoodi stúdiók szinte vergődnek.
A 2010-es mozijegyeladási adatok Amerikában és az Egyesült Királyságban igen elszomorítóak. Ez előbbiben tavaly 1,35 milliárd fő látogatott el a filmszínházakba, ez 5 százalékkal kevesebb, mint 2009-ben, és a legalacsonyabb számadat 1996 óta. Míg az utóbbiban 2010-ben 2,4 százalékkal csökkent a nézők száma, 169,2 millióra.

Mike Goodridge számára a csökkenő mozilátogatottságot csak fokozta a DVD eladások csökkenése. „A DVD üzlet az egész világon összeomlott, és a televízió csatornák már nem vesznek mozifilmeket, mint régen. Ezek a dolgok tartották fenn Hollywoodot és a pénzügyi hátterét. Szóval most több száz milliót költenek filmkészítésre, és többszáz milliót a marketingelésükre, és ezek mögött nincs egy biztonsági bázis, a DVD és a televízió, hogy profitot termeljen. Ennek eredményeként, hogy csökkentsék a rizikófaktort, méginkább a blockbusterekre és képregény-adaptációkra állnak rá.“ - mondja Goodridge. Szerinte ezek a legnépszerűbbek a megmaradt mozinézők, a tinédzser fiúk és lányok körében. Persze ez így a kreativitás szempontjából elég unalmas időszak, tehát az idősebb közönség körében kedvelt komolyabb drámák az olyan televíziócsatornáktól várhatók, mint például az HBO.

De tényleg ennyire rossz a helyzet Hollywoodban? A moziipar veteránja, Jonathan Taplin szerint az amerikai filmipar mindig panaszkodik, de igazából minden rendben van: „Tudják, néha zuhanni kell, hogy aztán szárnyalni lehessen. Most abban a korszakban élünk, amikor sok folytatást és nagyköltségvetésű mozit csinálunk, és egész jól mennek. Mellettük pedig ott a független filmezés, ami olyan alkotásokkal rukkol elő, mint a 127 óra, vagy a Winter’s Bone. Azt mondanám, hogy azért a hollywoodi üzlet egész jól megy. Csodálatos filmeket készítünk és a közönség még mindig vevő rájuk.“

A kalózkodások huszonöt milliárd dollárral rövidítik meg az amerikai filmipart évente az Amerikai Mozgókép Szövetség szerint, és csak reménykedni tudnak abban, hogy a legális online filmezés segít majd a helyzeten. Bár Goodridge szerint a mozibemutató és az online elérhetőség közötti idő túl hosszú telik el, így aligha feltételezhető, hogy legalitásba vonulnak a kalózkodók.

Azzal Jonathan Taplin is egyetért, hogy az amerikai mozijegy és DVD-eladások csökkentek, de ezeket ellensúlyozza az amerikai filmek iránti nagy külföldi kereslet, például Brazíliában, Oroszországan, Indiában vagy Kínában. A nagy stúdiók pedig annyira fellelkesedtek ezen, hogy az export mellett befektetnek a kínai és indiai filmiparba. Ugyan Los Angelesben ez nem biztos, hogy kiengeszteli azt a több ezer embert, aki a nagy stúdiók költségcsökkentése miatt veszítette el állását.

Minden rémhír ellenére Goodridge szerint Hollywood nem húza le a redőnyt még egy darabig. „Még mindig ez a legjobb filmcsináló-gépezet a világon, ha jól tudja kamatoztatni tehetségét.“


Forrás: BBC

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Pénz Külföldi Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Új magyar Oscart hozott a Düne Új magyar Oscart hozott a Düne
  • Itt mindenki hall mindent Itt mindenki hall mindent
  • Az igazi pusztulás az olajfinomító mellett zajlik Az igazi pusztulás az olajfinomító mellett zajlik
  • Meghalt a Mátrix, éljen a Mátrix! Meghalt a Mátrix, éljen a Mátrix!
  • A Central Perk titkai A Central Perk titkai

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard