Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Olvasóder Február 22.

Olvasóder Február 22.

Ambrus Attila a szerző friss bejegyzései 2011. 02. 22.
A példaadás erkölcse
2011-11-25 09:49:00

Kovásznán felavatták Fábián Ernő szobrát. A legtalálóbb méltatás Sógor Csaba EP-képviselőjé volt, aki

Vers él a szívükben
2011-11-12 10:46:00

A tizenévesek nem csípik az iróniát. Halálkomolyan veszik a szerelmet, fájdalmat, halált. Legalábbis azok

Héjják, gyász, avarok
2011-11-03 09:01:00

Mi vezetett azoknak a vesztéhez, kiknek nyomait az autópálya építői megtalálták? És merre forog a

A király beszéde
2011-11-01 10:55:00

Olvasom Mihály román király születésnapján elmondott beszédét. Nem válok monarchistává, de a

további bejegyzések a szerzőtől »

Bagoly a verébnek. U-forduló. Ó, Arábia, Arábia!

Olvasom a Krónikában és a mure.ro-n, hogy a Communitas Alapítvány támogatásával, a Sapientia EMTE és a Babes Bolyai Tudományegyetem kommunikáció szakos tanárainak és diákjainak együttműködésével elkészült az első romániai magyar nyelvű audiovizuális műsorok nyelvhasználati sajátosságait vizsgáló média
„Nem a hibákat vadásztuk, csak a kommunikációt zavaró jelenségekre figyeltünk. Még így is egy sor elrettentő példára akadtunk” – mondta Murvai Olga egyetemi tanár. A kutatás vezetője szerint a romániai magyar rádióknál és tévéknél mintha ragályos lenne a pöszeség. A marosvásárhelyi és kolozsvári rádióadók némelyik munkatársánál pedig a hosszú magán- és mássalhangzók rövidként való kiejtésénél köszön vissza az elrománosodott Mezőség közelsége. A Partiumban a toldalékok használata okoz fejfájást egyes műsorvezető-szerkesztőknek.
A felmérés céljáról a jelentés bevezetőjében olvashatunk: „A vizsgálat az általunk felmért temesvári, nagyváradi, szatmárnémeti, kolozsvári, marosvásárhelyi, csíkszeredai és bukaresti audiovizuális médiumok nyelvhasználati sajátosságaira koncentrálódik.”
Mondhatták volna szebben? Írhatták volna magyarul? Így: „A a temesvári, nagyváradi, szatmárnémeti, kolozsvári, marosvásárhelyi, csíkszeredai és bukaresti sugárzott sajtó nyelvhasználatára összpontosítottunk.”


A Brassóban megjelenő BZB című román napilap vezércikkírója szerint sem képtelen ötlet, hogy a román kormány élén romániai magyar politikus álljon. Jó úton járunk, de nem szabad pillanatig sem felejteni, hogy a történelem vargabetűket ír le, zsákutcákba jut, s újabban Európában egyre több helyen van U-forduló.

A lapok beszámolnak az arab világ forrongásáról. Van, aki ujjongva fiatalok forradalmáról beszél. Nem szeretem a forradalmakat. Már tizenévesen megsejtettem, hogy valami baj lehetett a francia forradalommal, amelynek jelszavából: szabadság, testvériség és egyenlőség, valójában csak az utóbbi valósult meg. Mindenki egyenlő volt a guillotine pengéje alatt, arisztokraták, polgárok, gondolkodók, a régi és az új rendszer hívei. A nyolcvankilences rendszerváltás – vagy ahogyan egyre inkább nevezik: módszerváltás – megerősítette ellenszenvemet a forradalmi történések iránt. Kiderült, az áporodott, bűzlő diktatúrák helyére, amelyeket a jószándékú, szabadságvágyó fiatalok, értelmiségiek, elnyomottak segítségével megdöntenek, kiömlik a társadalom szemete, amely elfojtja annak pozitív hatásait, az igazságosabb, méltányosabb, civilizáltabb élet csíráit.
Napok óta a derűlátók az arab világ demokratizálódásának esélyét látják a muszlim országokban fellángoló forradalmakban. Én kételkedem, szomorúságot, fájdalmat érzek amiatt, hogy a kairói Egyiptomi Régiségek Múzeumát, a világ legnagyobb, 150 ezer darabból álló egyiptológiai gyűjteményét feldúlták
Mintha az első világháborúval kezdődő újbarbárság nem akarna véget érni az emberi nem történelme legszégyenteljesebb évszázadának, a XX. századnak a befejeztével sem. Mintha a neoprimitívség vírusa megfertőzne mindenkit, fasisztát, kommunistát és demokratát; diktátorokat, felvilágosult despotákat és elkötelezett népuralompártikat. Elvakítja őket, gyilkosságra készteti. Valahányan a civilizáció emlékeit, a kultúrát ölik meg, s ezzel elpusztítják az emberséget, emberiséget.
Húsz év romániai átmenete az egyiptomi zendüléstől eltérő módon, de hasonló eredménnyel lehetetlenítette el az irodalmat, a művészetet, a színházat, lassan a szabad sajtót is. A forradalom nevében

Forrás: Beol

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Erdély

Ajánlott bejegyzések:

  • Kelemen Lászlót Kossuth-díjjal ismerték el Kelemen Lászlót Kossuth-díjjal ismerték el
  • Őshonosok a hazában Őshonosok a hazában
  • Pénteken indul a Héttorony Fesztivál! Pénteken indul a Héttorony Fesztivál!
  • Erdélyi Mesterségek Ünnepe a hétvégén Marosvásárhelyen Erdélyi Mesterségek Ünnepe a hétvégén Marosvásárhelyen
  • Erdélyi Táncháztalálkozó Székelyudvarhelyen Erdélyi Táncháztalálkozó Székelyudvarhelyen

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr177924956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard