Az anorexia és depresszió már nem trendi. A munkaalkoholizmus, és a vásárlási kényszer sem olyan divatosak ma már, mint a legújabb szindróma, az FOMO.
Az FOMO mozaikszó az angol „fear of missing out” (rettegés attól, hogy valamiből kimaradunk) kifejezésből ered. Az internetfüggőség elterjedésével és a közösségi netezés megjelenésével hozható összefüggésbe ez az egész világra kiterjedő nyugtalanság.Ám mi is ez pontosan? A szerző bejegyzése szerint leginkább péntek-szombat este lehet remekül megfigyelni, mikor az emberek bulizni mennek. Manapság gyakori, hogy a Facebookon és Twitteren keresztül annyi partiról értesül a felhasználó, hogy komoly dilemmát jelent, melyikre menjen el. Végül választ, de amint megérkezik, nem találja a helyét. Úgy érzi, rossz buliba jött, biztos a másikba kellett volna mennie, és ahogy ezek a gondolatok elkezdenek kavarogni benne, egyre rosszabbul érzi magát az adott helyen, és máris tovább akar menni, „csak benézni”, milyen máshol. Ez így megy egész este. Egyik buliból a másikba szalad a szórakozni vágyó delikvens, aki végül sehol nem érzi jól magát.
A közösségi médiának köszönhetően sokkal több eseményről értesülhetünk, mint azelőtt, aminek következtében folyamatosan követhetjük, mi mindenről maradunk le. Catherina szerint az FOMO legyőzhető. Azt tanácsolja, hogy ne adjuk be a derekunkat a közösségi médiának, ne váljunk a rabjává. Tényleg ennyire egyszerű lenne?