Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Mondd meg te, mi menjen a moziban!

Mondd meg te, mi menjen a moziban!

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 05. 20.
A nyár ritmusai a BJC-ben
2025-07-02 08:17:33

A Budapest Jazz Club nyáron is gondoskodik arról, hogy a jazzrajongók ne maradjanak élmények nélkül.

Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

további bejegyzések a szerzőtől »

Beleszólhat-e egy alulról szerveződő, fiatalokból álló szervezet a kultúra egyik legjövedelmezőbb iparágába? Őszintén reméljük, hogy a válasz: igen.

Donáth Péterrel, a magyarhangya egyik ötletgazdájával beszélgettünk arról, hogy mi a fenntartható, közösségalapú filmforgalmazás lényege, és hogyan szólhatunk bele abba, mit szeretnénk látni, és mit nem.

Hogyan kezdődött a magyarhangya története?

Bognár Péter a Filmklik nyomán Helyzetek és gyakorlatok címmel meghirdetett egy pályázatot, aminek során tíz független filmre kellett a fiatal csapatoknak forgalmazási terveket írniuk, vagyis azt kitalálniuk, hogyan lehet ezeket a filmeket minél hatékonyabban, minél több nézőhöz eljuttatni. Sok nevező itt pillanthatott bele először igazán a filmforgalmazásba és azt is sikerként lehet elkönyvelni, hogy három film is kétezer néző fölött teljesített.

A pályázat után a kemény mag elkezdett foglalkozni a Napozz Holddal című Kispál-film közösségi alapú forgalmazásával. Ezzel is elégedettek lehetünk, mert tavaly november 24-én a mozik 82%-os kihasználtság mellett vetítették a filmet. Ezen felbuzdulva arra gondoltunk, hogy vissza kéne térnünk az eredeti gondolathoz, és egyszeri, esemény alapú vetítésekkel kellene megmozgatni a független filmek közönségét.


Fotós: Bugár Máté

Hogyan lett a Kispál-filmből sikertörténet?
Már a film gyártása során összedolgoztunk a producer céggel, a PIG-gel. Szerencsére Kázmér Miki, a film producere látott fantáziát a közösségi alapú filmforgalmazásban, így sikerült szponzort találni a filmhez. Ennek is köszönhetően olyan kommunikációs kampányt tudtunk végigcsinálni, ami mind tartalmában, mind formájában újszerű volt a közönség számára.

Sikerült bevonnunk a közönséget, és a film bekerült a köztudatba. Sokat számított, hogy magával a film rendezőjével, Merényi Dáviddal is nagyon jó a viszonyunk, és az is, hogy a CineReal biztosította az online közvetítést. Ennek a sok-sok pozitív tényezőnek az együttese azt jelentette, hogy a film egy nap alatt visszahozta a gyártási költség teljes egészét. Nem tudom, volt-e valaha ilyen a magyar filmgyártásban.

A mostani projektnél sem maradnak el a hétköznapitól eltérő marketing- és reklámfogások, például a múlt héten egy fényfestéssel hívtátok föl magatokra a figyelmet.
Május 3-án a Corvin Mozinál az Illuvisionnal közösen csináltunk egy fényfestést, ami valóban egy elég szokatlan formája a reklámozásnak és a közösségépítésnek. Szerintem elég látványos módon sikerült általános áttekintést adjunk a filmjeinkről, és érdeklődést kelteni.



Többször említetted a közösségi filmforgalmazást. Ez pontosan mit takar?
A közösségi filmforgalmazás alapja, hogy nem katalógusépítésben kell gondolkodni. Nem az a cél, hogy minél több filmet hozzunk be Magyarországra, hanem az, hogy a közönségnek lehetőséget biztosítsunk arra, hogy megmondja, milyen filmeket szeretne látni a moziban.

A közösségi alapú filmforgalmazás valójában egy nagy együttgondolkodás, egy közös reakció arra, ahogy a digitális technika fejlődése megváltoztatja a filmnézési szokásainkat is. Az emberek egyre kevesebbet járnak moziba, helyette inkább otthon egyedül, vagy pár baráttal néznek filmeket. Szerintem azonban a mozi adta élményt nem lehet, és nem is szabad elhanyagolni.

Most egy 6 filmből álló bérletet kínáltok a közönségnek. Ebben hogyan nyilvánul meg a közösségi jelleg, és a közönség véleménye, hiszen ti állítottátok össze a bérlet tartalmát?

A hangyaPASS bérlet nem csak hat filmet kínál, hanem hat teljes estés programot. Minden filmünk előtt kisfilmeket fogunk vetíteni, és lejátszunk három előzetest is, melyek közül a közönség helyben, majd a facebookon szavazhat be egyet-egyet a következő hangyaPASS-ba. A filmek után bemutatjuk a kisfilmek alkotóit, és a filmekhez illeszkedő eseményeket is fogunk közvetíteni. Legyen ez egy VJ-verseny győztes alkotása, vagy egy gördeszkás verseny legjobb menete.

Mi alapján válogattátok ki a bérletben szereplő kis- és nagyjátékfilmeket?
A hat nagyjátékfilmet a tavalyi év végétől kezdtük gyűjteni. A Helyzetek és gyakorlatok csapata végignézett nagyon sok, akkor aktuális filmet, és megpróbált egy izgalmas, Magyarországon hiánypótló filmekből álló kollekciót létrehozni. A válogatásnál szempont volt, hogy olyan filmeket válasszunk ki, amik meg tudják szólítani a fiatal generációt, a mai 20-asokat, 30-asokat.

Azt is figyelembe vettük, hogy a legkülönbözőbb nemzetiségű filmeket gyűjtsünk össze, amik mostanában jól szerepeltek a nagy nemzetközi filmfesztiválokon. Szerettünk volna egy magyar nagyjátékfilmet is beletenni a bérletbe, de ez sajnos hosszas tárgyalások után sem valósulhatott meg. Ezért döntöttünk úgy, hogy ezt a hiányt magyar, vagy magyar vonatkozású kisfilmek vetítésével kompenzáljuk.

A magyarhangyát mozgalomként definiáljátok. Mit vártok ettől a mozgalomtól?

A mozgalom arra irányul, hogy összefogásra szólítsa fel a magas színvonalú vizuális kultúrára fogékony embereket. Aki megveszi a hangyaPASS-t, annak fontosak a minőségi kortárs kulturális tartalmak. Ezzel a bérlettel lefektetjük annak az alapjait, hogy még olcsóbban tudjunk még több és még frissebb filmekhez hozzájutni.

Ha most elég bérletet tudunk eladni, plusz még pár céget is rá tudunk ébreszteni, hogy a szponzorációjával tényleg a végfogyasztónak teszi olcsóbbá a kultúrát, onnantól kezdve az emberek segítségével és összefogásával már mozgalommá lehet duzzasztani ezt a történetet. A jelenlegi ötlettelen politikai helyzetben csak egy ilyen alulról szerveződő mozgalomban látom a kiutat.

Mi lesz akkor, ha nem sikerül elég hangyaPASS bérletet eladni?

Olyan nincs. A kezdeményezésnek és a hangyaPASS bérletnek az egyedüli hibája az ismeretlenség lehet.

Kik állnak a magyarhangya mozgalom mögött?

A magyarhangya csapata a legkülönbözőbb területekről érkező, a legkülönbözőbb motivációkkal rendelkező fiatalok, akik most összeálltak a filmforgalmazás égisze alatt a jó ügy érdekében. Az látszik, hogy a hazai filmforgalmazás ill. a mozikultúra nem sok jövőképpel rendelkezik, de az egyik mindenképp az, ha mindenki, aki a kultúrában, de főleg a filmek világában érdekelt, leteszi a voksát a magyarhangya mellett.


A magyarhangya vetítések időpontjai:

Május 24. kedd 20h: A prímszámok magánya
Május 27. péntek 20h: Enter the Void
Május 31. kedd 20h: Attenberg
Június 7. kedd 20h: Mint hal a vízben
Június 21. kedd 20h: Vagyunk, akik vagyunk
Június 28. kedd 20h: Tilva Ros

A bérleteket árusító mozikról, a filmekről és a vetítések helyszíneiről itt találhattok további információkat.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Fenntarthatóság Fenntartható fejlődés Művelődés

Ajánlott bejegyzések:

  • Az első amerikai űrhajósnő élete Az első amerikai űrhajósnő élete
  • Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével
  • David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért
  • Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez Itt az új teaser Nemes Jeles László Árva című filmjéhez
  • Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet Szeptemberben érkezik a mozikba a Hívatlanok – Második fejezet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard