Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Utáld magad, és más sem fog szeretni

Utáld magad, és más sem fog szeretni

Varga Julis a szerző friss bejegyzései 2011. 05. 21.
Tüzijáték helyett
2022-08-20 13:44:40

Ugyan most elmarad a szokásos nagy augusztus 20-i látványosság, de itt a remek alkalom arra, hogy egy kicsit a

Vedd fel a fonalat!
2021-06-09 13:22:38

Kultúrtörténeti sétánk a kötés és a horgolás művészetét járja körül. Nem túlzás azt állítani

Bálnazsír és nyírfakéreg: a rágógumi kultúrtörténete
2021-05-07 11:50:28

Elképesztő alapanyagokból és különös receptek alapján készítettük a rágót az elmúlt 6000 évben. 

Kis nőnapi virágtörténelem
2021-03-07 17:18:23

Március 8. a nyitott virágüzletek napja lett, mivel a virágárusokat a nőnap miatt csak március 9-től érintik

további bejegyzések a szerzőtől »

Hogyan tartsuk magunktól távol azt az embert, akit a lehető legközelebb szeretnénk tudni? Hát így.

A prímszámok magányossága című filmet Paolo Giordano első, azonos című regényéből készítették. A regény nagy sikert ért el mind Olaszországban, mind a világban, és kellő felzúdulást keltett, így a nyomasztó és néhol brutális történet egyszerűen adta magát a megfilmesítésre.


A stáb
Forrás: Panorama

A cselekmény tisztán és jól követhető a filmben is, ami a rendező, Saverio Costanzo érdeme. A film nem kronologikus sorrendben mutatja meg, mi történt a főszereplőkkel, hanem húzza és nyújtja a titkokat, ameddig lehet, hogy amikor kiderülnek, még jobban fájjanak.

A két főszereplő, Alice és Mattia is elszenved egy-egy gyerekkori traumát, amit fájdalmas emlékként cipelnek magukkal, és nem tudják – vagy nem is akarják – letenni. Mivel nincs senki, aki feloldhatná vagy megértené a bennük dúló vihart, megtanulnak inkább együtt élni vele. Bár felismerik, hogy a másik talán segíthetne, hagyják elveszni ezt a lehetőséget, saját önutálatuk és neurózisaik miatt.

Ha közelebb is kerülnek egymáshoz, sosem érhetnek össze, akárcsak az ikerprímek. Emiatt a szép, egyszerűen levezethető párhuzam miatt viseli a könyv és a film is ezt a címet. A prímszámok csak eggyel és önmagukkal oszthatók, az ikerprímek pedig olyan prímszámok, amik között csak egy szám áll. De az az egy viszont ott van, ahogy Alice és Mattia között is mindig áll valami vagy valaki. Alice részéről a sántasága és az anorexiába torkolló elégedetlensége, Mattia mellett pedig mindig ott van a nyolcévesen eltűnt autista ikertestvére.

A szüleik értetlenül nézik végig, ahogy gyerekeik élete valahol megtörik, segíteni viszont ők sem tudnak. A Mattia anyját, Adele-t játszó Isabella Rossellini egyébként külön öröm a filmben.

A film operatőre nem nagyon teketóriázik, végig azt mutatja, ami a lényeg: a szereplők arcait, minden más csak háttérnek kell a filmhez. A szereplők legfontosabb feladata az volt, hogy csak az arcukkal és a szemükkel tudják elmondani mindazt, amiről csak ritkán beszélnek. Emiatt a hallgatás, a csönd is közel ennyire fontos a filmben – mert ami titok, az titok. A titkokról csak csendben lehet beszélni, ha nagy a zaj, akkor nem, így Mike Patton zenéje tökéletesen jó arra, hogy aláfesse azokat a helyzeteket, amikor a szereplők nem tudnak megnyílni egymásnak.

A közel kétórás film lassan bontakozik ki, de olyan feszült és nyomasztó hangulatot teremt, amitől nehezen szabadul az ember, és néhányszor kényelmetlenné teszi a filmet. Kényelmetlen nézni és érteni, és az ember a vége felé már tényleg könyörög némi nyugalomért, ahogy a szereplők is. Ki tudja, hogy megkapják-e, elvégre csak rajtuk múlik.

De milyen kár, hogy a prímszámok nem oszthatóak egymással.


A Prímszámok magányossága
(2010)

rendezte: Saverio Costanzo
főszereplők: Anna Rohrwacher, Luca Marinelli, Isabella Rossellini, Martina Albano

A filmet május 24-én lehet megtekinteni az Odeon Lloyd moziban, a magyarhangya vetítések keretében.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Olaszország Film Filmek Cannes-i Filmfesztivál Európai filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Mától két Cannes-i díjas film a mozikban Mától két Cannes-i díjas film a mozikban
  • 5+1 női Star Wars karakter, akik példaképek lehetnek az új generációk számára is 5+1 női Star Wars karakter, akik példaképek lehetnek az új generációk számára is
  • Az első amerikai űrhajósnő élete Az első amerikai űrhajósnő élete
  • Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével Hidegháborús kémfilm forog Vilmányi Benett főszereplésével
  • David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért David Attenborough új óceánfilmje júniusban debütál: lenyűgöző utazás a tengerek megmentéséért

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard