Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Tudatosak a fogyasztók

Tudatosak a fogyasztók

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 05. 22.
Magyar dallamok Japánban - A Cimbaliband sikere Oszakában
2025-07-03 18:13:45

A magyar népzene különleges hangzása, a cimbalom egyedisége és a Cimbaliband szenvedélye ragadta magával a

A nyár ritmusai a BJC-ben
2025-07-02 08:17:33

A Budapest Jazz Club nyáron is gondoskodik arról, hogy a jazzrajongók ne maradjanak élmények nélkül.

Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

további bejegyzések a szerzőtől »

Körültekintőbben vásárolunk, mint három évvel ezelőtt, derült ki a Cetelem Körkép kutatásából.

Radikálisan új korszak köszönt be a fogyasztói szokásokban – derül ki a Cetelem Körkép 2011 kutatás eredményeiből, mely Európa 13 országában vizsgálta az elmúlt és az előttünk álló időszak fogyasztási tendenciáit. A gazdasági visszaesés hatására és az internet előretörésével színre lépett a szakértővé váló, önállóságáért küzdő „Fogyasztó 2.0”.


A válság nemcsak a közérzetünkre hat, hanem fogyasztási szokásainkat is befolyásolja. Ez azt jelenti, hogy jobban odafigyelünk arra, hogy mire költjük a pénzünket, és hajlandóak vagyunk több időt szánni az igényeinknek és a pénztárcánknak is megfelelő termék kiválasztására. Tehát, sokkal fölkészültebben, és tudatosabban indulunk el vásárolni, mint néhány évvel ezelőtt. Tudjuk, mi egészséges, és mi nem, tudjuk, mi hol olcsóbb és azt is, hogy melyik márka tartósabb. Ráadásul nemcsak azt várjuk el, hogy az ár kifejezze a minőséget, hanem azt is, hogy az eladó a mi érdekünket képviselje.

Fogyasztói szokásainkat anyagi helyzetünkön, a divaton és az aktuális trendeken kívül jó néhány tényező befolyásolja, például az is, hogy milyen információval rendelkezünk az adott termékről. Az, hogy ezeket az információkat ma már nem a boltban, a szüleinktől vagy a reklámokból, hanem az internetről szerezzük be, nem meglepő. De miért onnan?

Talán, mert a neten önállóan és szabadon férünk hozzá az információhoz, ezért az az illúziónk, hogy senki sem befolyásolja választásunkat. Az adatok szerint mielőtt vásárolni indulunk a gyártói és ár-összehasonlító oldalakból, virtuális katalógusokból és blogokból tájékozódunk.

A hozzánk hasonló alapos tudással rendelkező, tudatos és magabiztos vásárló nemcsak arra figyel oda, hogy az egyre nehezebb gazdasági körülmények között, milyen termékre költi a pénzét, hanem arra is, hogy hol teszi ezt. A Cetelem Körkép meghatározása szerint ez az új típusú vásárló, a Fogyasztó 2.0, már otthon tudja, melyik terméket választja, és a bolti eladót nem objektív terméktanácsadónak, hanem elfogult kereskedőnek tekinti. Ennek ellenére a vásárlási szituációban a személyes kontaktust fontosnak tartja, és olyan többlettudást vár el az eladótól, amihez a weben nem juthat hozzá.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Internet Pénzügyek Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • A nyár ritmusai a BJC-ben A nyár ritmusai a BJC-ben
  • Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
  • Új gasztrokaland a Street Kitchen és az UNICEF együttműködésében Új gasztrokaland a Street Kitchen és az UNICEF együttműködésében
  • „Ennyike?” – A kérdés, amit nem lehet megkerülni „Ennyike?” – A kérdés, amit nem lehet megkerülni
  • Erdélyi örökség: letöltve – Néprajz és digitalizáció egy térben Erdélyi örökség: letöltve – Néprajz és digitalizáció egy térben

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard