Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
 Bardem a földbe passzírozza a lelket

Bardem a földbe passzírozza a lelket

Varga Julis a szerző friss bejegyzései 2011. 08. 31.
A titokzatos baba
2020-12-23 09:37:54

Karácsonyi kultúrtörténeti áttekintésünk következő hőse a világ talán legősibb játéka. Nincs még

A játékmackó kalandos története
2020-12-21 08:42:22

Karácsonyi kultúrtörténeti áttekintésünk első hőse a szorongatni való, puha játékok alfája és omegája.

Készülőben a nagy meztelen album
2020-10-12 07:21:25

Nézegessünk vadidegen, pucér embereket szürreális, disztópikus vagy elfuseráltan utópikus, mégis nagyon is

Nyúl a Holdon
2020-10-01 07:22:22

Mi is az a holdsütemény, azon kívül, hogy egy kerek, kínai írásjellel díszített minitorta, miért ilyen

további bejegyzések a szerzőtől »

Javier Bardem új filmjére túlzás nélkül rá lehet vágni, hogy a pesszimizmus himnusza, avagy a rossz dolgok mindig fordulhatnak még rosszabbra, ha nem figyelsz eléggé.

Uxbal családapa, aki mindent megtesz a gyerekeiért, ám sokkal több nehézségbe ütközik, mint más, sőt, egy idő után úgy érezheti az ember, hogy a Sors direkt kipécézte magának szegényt, hogy minden szart a nyakába öntsön.

Mert nehéz elhinni, hogy a dolgok csak úgy maguktól elromolhatnak ennyire. Hogy lesz egy boldog családból két zokogó gyerek, akiket a szüleik a karjuknál fogva rángatnak? Hogy lesz felelős valaki több tucat ember haláláért, amikor csak jót akart nekik? Miért csapnak össze a hullámok egy olyan ember feje fölött, aki mindent megtesz azért, hogy a felszínen maradjon?

A nyomasztó filmek koronázatlan királya, Alejandro Gonzáles Inarritú ismét megmutatta, hogy a rossz után mindig lehet rosszabb, de még a tarthatatlan helyzetekben is fontos az emberség.

Uxbal a törvény szemében rossz ember. Bűnöző. Illegálisan dolgoztatott kínai bevándorlók által varrt táskákat árultat afrikai menekültekkel, hogy pénzhez jusson, ám egyre inkább szorul a nyaka körül a hurok – pedig minden tette mögött ott van az emberség. A gyerekei szemében viszont jó apa, aki minden követ megmozgat, hogy étel kerüljön az asztalukra. A felesége hol szereti, hol csalja, és általában teljesen részeg, úgyhogy nem megkönnyíti, inkább nehezíti a dolgát.

Uxbal nem csak seftel, hanem szellemeket is lát, és néhanapján segít egy-két itt ragadt, kósza léleknek távozni, eközben mániákusan keresi soha nem látott apja emlékeit, hogy dűlőre juthasson saját magával is – az idő pedig mindinkább ellene dolgozik, és ő sodródik az elkerülhetetlen vég felé, és az utolsó pillanatig reméli, hogy majd nem vesznek kárba az erőfeszítései, és nem marad végleg magára.

A Javier Bardem alakította komor férfi, bár tisztában van a korlátaival, minden helyzetből szeretné kihozni a legtöbbet, mind emberileg, mind anyagilag. De az élet kemény leckét ad neki minden egyes alkalommal, amikor nem figyel eléggé – ő pedig várhatja a megváltást, ami sosem az élőktől érkezik.



A film furcsa elegye a valónak, a földöntúlinak és az álomnak. A képek gyönyörűen festik alá a feszült hangulatot, és pont annyira színesek, amennyit a szürkeség elbír. A film sehol sem jut nyugvópontra, és nincs benne egy olyan jelenet sem, amely megnyugvást vagy örömet hozna, mert még a boldogabbnak tűnő pillanatokban is már ott van a baj apró előjele, amik fölött gondosan átsiklana az ember, de nem teheti. A filmben senki sem jó, vidám vagy higgadt, titkokat rejtegetnek, és remegve várják a lebukás pillanatát, ami ugyan elhozhatná a katarzist vagy a megtisztulást, de nem teszi.

A feszült, nyomasztó légkör végig betonként préselt a székhez, és utána sem nagyon tudtam lerázni – de az idő, mint a filmben, mindent megold. Mert szerencsére távozhatunk azzal a tudattal, hogy úgyis lesz valahogy, még akkor is, ha nem.

 
Biutiful
Feliratos spanyol-mexikói játékfilm, 138 perc, 2009
Bemutató: 2011. szeptember 1.
Forgalmazó: Szuez Film
Rendező: Alejandro González Inárritu
Producer: Fernando Bovaria
Szereplők: Javier Bardem, Maricel Álvarez, , Rubén Ochandiano, Blanca Portillo

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Pénz Drog Bűn Filmsztárok

Ajánlott bejegyzések:

  • Ma már Neo is elgondolkodna a sárga pirulán Ma már Neo is elgondolkodna a sárga pirulán
  • A pénz a legjobb vasaló A pénz a legjobb vasaló
  • A gyerekkatonáknak akkor is borzalmas, ha nincs semmi dolguk A gyerekkatonáknak akkor is borzalmas, ha nincs semmi dolguk
  • Gaspar Noé LSD-jéről még a leszállóág során is nehéz leakadni Gaspar Noé LSD-jéről még a leszállóág során is nehéz leakadni
  • Mikrofonvégen a sorozatgyilkos Mikrofonvégen a sorozatgyilkos

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr567900208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard