Véletlenül botlottam bele abba az élő sör-reklámba, amit első látásra környezetvédelmi projektnek néztem: magas, cserepes növények Brassó főterén.
Azonban nem a zöldegyesület, hanem a „Neumarkt” nevű sört forgalmazó cég reklámja. És a növény: a komló.Romániában ez az első élő sör-reklám. Talán szükséges is. Nem mintha nem volna elég gyakori a sörfogyasztás, de talán így az emberek a palack mögé látnak – gondolták a szervezők.
A kiállítás valóban sok embert odacsalt, egyesek csodálkozva nézték, hogy mi köze ennek a ’buriánynak’ a sörhöz, mások legyintettek, hogy a lényeg úgyis az üvegben van. De mindezek mellett sokan különlegesnek és érdekesnek tartják az élő reklámnövényeket, ami azt bizonyítja, hogy van igény új, interaktív módszerekre.
Romániában eddig a reklám szó egy óriási plakátot, rajta a terméket, és néhány figyelemfelkeltő mondatot jelentett. Talán most elindult valami, és ha már reklámozunk, ezután intelligensen tesszük.