A Médiaunió idén „Mesélj Mindennap!” címmel indítja el az ország egyik legnagyobb médiafelületen futó társadalmi célú kampányát.
Az idei kampány a gyerekek kompetenciafejlesztéséről, a szülő-gyerek kapcsolatról szól, de ennél többről van szó. A kampány rámutat arra is, hogy a mese útravaló, a jövő társadalmát neveli, s így meghatározó szerepe van az egész társadalom jövőjének szempontjából is. Mert amilyen embereket nevelünk, olyan lesz a jövőnk.A Médiaunió Kuratóriuma közel 800 beérkező témajavaslat közül választva úgy döntött, hogy 2011-ben a kampány témája a következő lesz: „Olvass esti mesét a gyermekednek, s tölts vele együtt tartalmas időt!” Az Ipsos kutatásai is alátámasztják, hogy a 3 évnél fiatalabb gyerekek mindössze felének mesélnek a szülei naponta – az ennél idősebbek családjában pedig még rosszabb a helyzet. A Médiaunió idei, „Mesélj mindennap!” kampányának célja, hogy ezen változtasson!
A Médiaunió olyan üzenetet fogalmazott meg, amely hosszú távon segítheti a gyerekek szellemi-érzelmi-erkölcsi fejlődését, hogy boldog és magabiztos felnőttekké válhassanak – ezáltal jó néhány súlyos társadalmi probléma válik megelőzhetővé. A kampány célja, hogy a gyerekek és szüleik (nagyszüleik, közeli hozzátartozóik) gondolkodására egyszerre hasson, hogy a mesék üzenetei, tanulságai alapján kiegyensúlyozottabbak legyenek. A közös mesélés segít, egyben tartja a családot, kapaszkodót nyújt a gyerekeknek (is) a világ eseményei közötti eligazodásban. Így lelkileg kiegyensúlyozottabb, konfliktuskezelésben jártasabb felnőttekké válhatnak, ami végső soron a társadalmi beilleszkedés alapja. Ezáltal pedig más társadalmi célú kampányok iránt is fogékonyabbá válnak.
A Médiaunió kampánya arra szeretné ösztönözni a családokat, hogy olvassanak mesét, beszéljenek és beszélgessenek róla, hiszen így tartalmas, minőségi időt tölthetnek együtt amellett, hogy az irodalom értékes alkotásaival ismerkednek meg! A kampány célcsoportja elsősorban a kisgyermekes (0-12 év) szülők, nagyszülők, idősebb testvérek, alapvetően azonban a teljes társadalom, hiszen minden rétegben egyaránt fontos a család, a közösség szerepe. Manapság minden második házasság válással végződik, pedig az esti meseolvasás olyan meghitt kaland, intim bűvölet, bensőséges csoda, amely erősítheti a családi kötelékeket, összetarthatja a családot – a mese mindenütt jó, de legjobb otthon. Az esti meseolvasás az önálló olvasáshoz vezető első lépcső, ráadásul egyben egy nagyon hosszú távú és széleskörű befektetés, amely nem is drága.
„Gyermekkorban a meseolvasás tartalmas együttlétet biztosít szülő és gyermek számára – mondta korábban Rudolf Péter, Jászai Mari-díjas színész, a Kuratórium tagja. – A mese a gyermeki fantáziát megmozgatja, a képzelet erejével hat, segít a belső kép kivetítésében. Mindeközben a mese segít átvészelni nehézségeket, segít a gyermek lelkében zajló konfliktusok megoldásában, feloldásában is.”
A „Mesélj mindennap!” kampány első sajtótájékoztatóján – amelyen a Médiaunió Alapítvány Kuratóriumának két tagja, Schmidt Mária és Novák Péter, mellett a gyermeklélek ismerője, dr. Vekerdy Tamás és Kecskés Karina színművésznő is részt vett – Závecz Tibor, az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. véleménykutatási igazgatója az ötszáz fő részvételével zajlott kutatás eredményeit is ismertette. Ebből kitűnik, hogy azokban a családokban, ahol 3 év alatti gyerek él, a szülők mindössze 46%-a mesél mindennap, a 4 és 8 év közötti gyerekek családjában pedig még ritkább a napi mese (31%), ennek pedig hosszú távon komoly, negatív társadalmi hatásai lehetnek.
A kampány indulása nem véletlenül került szeptember 30-ára. Ez a nap Benedek Elek születésének évfordulója, és ennek alkalmából a kampány indító eseménye a „A magyar mese óráját”, amit a Médiaunió hirdetett meg szintén idén először. Az ország óvodáiban ugyanabban az időpontban, délután egy órakor ugyanazt a mesét olvasta minden óvó néni. Közel 300 óvoda és bölcsőde csatlakozott a kezdeményezéshez, sőt több híresség is országszerte: D. Tóth Kriszta (Budapest), Azurák Csaba (Budapest), Kálmán Olga (Szentendre), Görbicz Anita (Győr), Kondás Elemér (Debrecen), Székhelyi József (Szeged) és Szerednyey Béla (Veszprém), akik szintén egy-egy óvodában meséltek a kicsiknek.
A Tranzit Art Café-ban megrendezett eseményen a főtámogató Sió-Eckes Kft. marketingigazgatója, Aniot Dávid arról beszélt, hogyan találtak egymásra a kampány és ők, illetve hogyan lehet az üzletet ötvözni a jó célokkal. Szavait alátámasztandó mesélt a Sió új meglepetéséről, az üdítős dobozokon található mesékről is.
2011. szeptember 30-tól már látható a kampány első tv-bejátszása, Facebook-oldala, illetve a www.meseljmindennap.hu portál is elérhető. Október elejétől pedig tv- és rádiócsatornákon, napi, heti és havi lapokban találkozhatnak a Médiaunió kampányával. A sajtóközleményeket és a különleges videoanyagokat is a rendszeresen frissülő oldalon tekinthetik meg.