Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
A meséken is múlik, milyen lesz a jövő

A meséken is múlik, milyen lesz a jövő

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 10. 01.
Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

további bejegyzések a szerzőtől »

A Médiaunió idén „Mesélj Mindennap!” címmel indítja el az ország egyik legnagyobb médiafelületen futó társadalmi célú kampányát.

Az idei kampány a gyerekek kompetenciafejlesztéséről, a szülő-gyerek kapcsolatról szól, de ennél többről van szó. A kampány rámutat arra is, hogy a mese útravaló, a jövő társadalmát neveli, s így meghatározó szerepe van az egész társadalom jövőjének szempontjából is. Mert amilyen embereket nevelünk, olyan lesz a jövőnk.


Fotó: Berkes Fruzsina

A Médiaunió Kuratóriuma közel 800 beérkező témajavaslat közül választva úgy döntött, hogy 2011-ben a kampány témája a következő lesz: „Olvass esti mesét a gyermekednek, s tölts vele együtt tartalmas időt!” Az Ipsos kutatásai is alátámasztják, hogy a 3 évnél fiatalabb gyerekek mindössze felének mesélnek a szülei naponta – az ennél idősebbek családjában pedig még rosszabb a helyzet. A Médiaunió idei, „Mesélj mindennap!” kampányának célja, hogy ezen változtasson!

A Médiaunió olyan üzenetet fogalmazott meg, amely hosszú távon segítheti a gyerekek szellemi-érzelmi-erkölcsi fejlődését, hogy boldog és magabiztos felnőttekké válhassanak – ezáltal jó néhány súlyos társadalmi probléma válik megelőzhetővé. A kampány célja, hogy a gyerekek és szüleik (nagyszüleik, közeli hozzátartozóik) gondolkodására egyszerre hasson, hogy a mesék üzenetei, tanulságai alapján kiegyensúlyozottabbak legyenek. A közös mesélés segít, egyben tartja a családot, kapaszkodót nyújt a gyerekeknek (is) a világ eseményei közötti eligazodásban. Így lelkileg kiegyensúlyozottabb, konfliktuskezelésben jártasabb felnőttekké válhatnak, ami végső soron a társadalmi beilleszkedés alapja. Ezáltal pedig más társadalmi célú kampányok iránt is fogékonyabbá válnak.



A Médiaunió kampánya arra szeretné ösztönözni a családokat, hogy olvassanak mesét, beszéljenek és beszélgessenek róla, hiszen így tartalmas, minőségi időt tölthetnek együtt amellett, hogy az irodalom értékes alkotásaival ismerkednek meg! A kampány célcsoportja elsősorban a kisgyermekes (0-12 év) szülők, nagyszülők, idősebb testvérek, alapvetően azonban a teljes társadalom, hiszen minden rétegben egyaránt fontos a család, a közösség szerepe. Manapság minden második házasság válással végződik, pedig az esti meseolvasás olyan meghitt kaland, intim bűvölet, bensőséges csoda, amely erősítheti a családi kötelékeket, összetarthatja a családot – a mese mindenütt jó, de legjobb otthon. Az esti meseolvasás az önálló olvasáshoz vezető első lépcső, ráadásul egyben egy nagyon hosszú távú és széleskörű befektetés, amely nem is drága.

„Gyermekkorban a meseolvasás tartalmas együttlétet biztosít szülő és gyermek számára – mondta korábban Rudolf Péter, Jászai Mari-díjas színész, a Kuratórium tagja. – A mese a gyermeki fantáziát megmozgatja, a képzelet erejével hat, segít a belső kép kivetítésében. Mindeközben a mese segít átvészelni nehézségeket, segít a gyermek lelkében zajló konfliktusok megoldásában, feloldásában is.”

A „Mesélj mindennap!” kampány első sajtótájékoztatóján – amelyen a Médiaunió Alapítvány Kuratóriumának két tagja, Schmidt Mária és Novák Péter, mellett a gyermeklélek ismerője, dr. Vekerdy Tamás és Kecskés Karina színművésznő is részt vett – Závecz Tibor, az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. véleménykutatási igazgatója az ötszáz fő részvételével zajlott kutatás eredményeit is ismertette. Ebből kitűnik, hogy azokban a családokban, ahol 3 év alatti gyerek él, a szülők mindössze 46%-a mesél mindennap, a 4 és 8 év közötti gyerekek családjában pedig még ritkább a napi mese (31%), ennek pedig hosszú távon komoly, negatív társadalmi hatásai lehetnek.

A kampány indulása nem véletlenül került szeptember 30-ára. Ez a nap Benedek Elek születésének évfordulója, és ennek alkalmából a kampány indító eseménye a „A magyar mese óráját”, amit a Médiaunió hirdetett meg szintén idén először. Az ország óvodáiban ugyanabban az időpontban, délután egy órakor ugyanazt a mesét olvasta minden óvó néni. Közel 300 óvoda és bölcsőde csatlakozott a kezdeményezéshez, sőt több híresség is országszerte: D. Tóth Kriszta (Budapest), Azurák Csaba (Budapest), Kálmán Olga (Szentendre), Görbicz Anita (Győr), Kondás Elemér (Debrecen), Székhelyi József (Szeged) és Szerednyey Béla (Veszprém), akik szintén egy-egy óvodában meséltek a kicsiknek.

A Tranzit Art Café-ban megrendezett eseményen a főtámogató Sió-Eckes Kft. marketingigazgatója, Aniot Dávid arról beszélt, hogyan találtak egymásra a kampány és ők, illetve hogyan lehet az üzletet ötvözni a jó célokkal. Szavait alátámasztandó mesélt a Sió új meglepetéséről, az üdítős dobozokon található mesékről is.

2011. szeptember 30-tól már látható a kampány első tv-bejátszása, Facebook-oldala, illetve a www.meseljmindennap.hu portál is elérhető. Október elejétől pedig tv- és rádiócsatornákon, napi, heti és havi lapokban találkozhatnak a Médiaunió kampányával. A sajtóközleményeket és a különleges videoanyagokat is a rendszeresen frissülő oldalon tekinthetik meg.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Novák Péter Mese Gyermek Gyerekkönyv

Ajánlott bejegyzések:

  • Benedek Elek meséi megújult köntösben Benedek Elek meséi megújult köntösben
  • Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben Dickens meséli el Jézus Krisztus életét egy új animációs filmben
  • "Történet a mesén túl" - gyermekkoncert a Magyar Zene Házában "Történet a mesén túl" - gyermekkoncert a Magyar Zene Házában
  • Tesz-Vesz város lakói asztalhoz ülnek Tesz-Vesz város lakói asztalhoz ülnek
  • Egy mesekönyv, ami elűzi a bánatot Egy mesekönyv, ami elűzi a bánatot

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr237901210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard