Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Egy Ferrari nem elég a boldogsághoz

Egy Ferrari nem elég a boldogsághoz

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2011. 11. 04.
Egy kiállítás titkai
2023-03-29 18:44:52

Amikor Simon Zsolt József porcelántervezőként elnyerte az MMA ösztöndíját, még nem sejtette, hogy pár év

Folytatódik a családi művészeti kavalkád a Duna-parton
2023-03-28 14:02:51

A Pesti Vigadóban megrendezett Essentia Artis programsorozat utolsó hetén ingyenes programokkal, koncertekkel

Az leszel, amit megeszel
2023-03-27 20:52:26

Wossala Rozina elkeserítőnek, sőt veszélyesnek látja a feldolgozott élelmiszeripari termékek fogyasztását

A tizedik tételnél jártam, amikor kitört a háború
2023-03-25 21:13:12

Dobszay-Meskó Ilona békemisét kezdett komponálni az MMA ösztöndíjprogramjának keretében, még 2019-ben.

további bejegyzések a szerzőtől »

Hiába hollywoodi sztár valaki, attól még lehet sekélyes az élete. Ezt dörgöli Sophia Coppola az orrunk alá, szerencsére csak másfél órában.

Ha ilyen hollywoodi sztárnak lenni, mint ahogy Sophia Coppola bemutatja (és ki tudná nála jobban?), akkor nem irigylem őket. Bár Johnny Marconak (Stephen Dorff) mindene megvan, amiről egy férfi csak álmodhat, úgy is mint fekete Ferrari, baromi jó csajok, luxus lakosztály, piálás a haverral, élete mégsem irigylésre méltó. Gondolkodnia nem is nagyon kell, Marge, az asszisztens időnként felhívja, és instruálja, hogy hol mit csináljon.

A dolog egészen addig működik, míg meg nem jelenik Marco lánya, a 12 éves Cleo (Elle Fanning), akit anyja finoman átpasszolt exférjének, amíg ő elvonul gondolkodni. És itt kezdődik a valódi történet. Marco természetesen rájön, hogy élete sivár és nyomasztó, hogy eddig nem foglalkozott kiskamasz lányával, és igazából ő egy senki. Cleo által elkezdi magát másképp látni, és persze beindul az önmarcangolás, a telefonba zokogás az exnek, és a masszív önsajnálat.

Sophia Coppolának nem volt könnyű dolga. A Elveszett jelentés után kellett egy másik nagy durranást összehoznia, tudván, hogy mindenki azt figyeli, sikerül-e neki. Elárulom, nem. Bár a film kapott egy Arany Oroszlánt Velencében, ennek ellenére közelében sem jár az Elveszett jelentésnek.



A film nagyon lassan bontakozik ki, minden egyes történés hosszú - mondhatni vontatott -, mintha így akarná a rendező szájunkba rágni, hogy mit is látunk a vásznon. Coppola a kevesebb néha több iskola híveként szinte dokumentarista eszközöket használ, néha az az érzésünk, hogy megállt az idő, nincs drámai zene, csak a véget nem érő snittek. Bár a történet apa és lánya kapcsolatára fókuszál, nagyon sok szál nincs kidolgozva, és ez hiányossá teszi. Nem foglalkozik apróságokkal, nem derül ki, milyen volt eddig Marco és Cleo kapcsolata, egyszer csak hopp, ott vannak az orrunk előtt, mi meg megpróbáljuk összeillesztgetni a darabkákat.



Ebben nem segít az sem, hogy a dialógusok néhol erőteljesen életszerűtlenek, időnként az abszurd felé fordulnak, de aztán mintha megriadt volna az alkotó, így visszatért a bevált sémákhoz. Értem én, hogy hollywoodi sztárnak lenni nem könnyű, főleg, ha az ember rájön, még a nevét se tudja annak, akit épp megkefél, és akkor sem biztos, hogy ő a király, ha Ferrarija van, de a szenvelgés nem elég, néha változtatni kell. És ez az, amit Marco nem lép meg.

A boldog egymásra találás helyett csak elsuttogott bocsánat jut, és olyan közhelyek, mint a semmibe vesző út szélén leparkolni, és elbandukolni a végtelenbe.

 
Made in Hollywood - Somewhere
Színes, feliratos, amerikai filmdráma-2010
97 perc
Forgalmazó: Szuez Film

Hazai premier: 2011. november 3.

Rendezte: Sofia Coppola

Szereplők: Stephen Dorff (Johnny Marco)
Elle Fanning (Cleo)
Michelle Monaghan (Rebecca)
Chris Pontius (Sammy)
Erin Wasson (Party Lány)
Alexandra Williams (Party Lány)
Nathalie Fay (Party Lány)

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Film Kritika Coppola Filmpremier Hollywoodi filmipar

Ajánlott bejegyzések:

  • Itt mindenki hall mindent Itt mindenki hall mindent
  • Az igazi pusztulás az olajfinomító mellett zajlik Az igazi pusztulás az olajfinomító mellett zajlik
  • Meghalt a Mátrix, éljen a Mátrix! Meghalt a Mátrix, éljen a Mátrix!
  • Az idegenek raboljanak el vagy a saját apád? Az idegenek raboljanak el vagy a saját apád?
  • A nagyság átka A nagyság átka

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr557902212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. Meztelenség és anatómia
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard