A november 14–20-ig tartó Vienna Art Week változatos programokat kínált a gyűjtőknek, kritikusoknak, kurátoroknak és érdeklődőknek. A művészeti héthez kapcsolódott a pszichoanalízist középpontba helyező „Reflecting Reality” programsorozat. Ezzel is bizonyítva, hogy nemcsak nemzetközi kulturális metropoliszban, hanem Freud, azaz a pszichoanalízis szülőhazájában is járunk.
Az alkotási folyamatba és a művészek ideológiájába nyerhettek bepillantást a résztvevők a szerdai műteremvezetések során. Az állami ösztöndíjas osztrák művészek a Westbahnstraßén található épület legfelső szintjén lévő stúdiókban a legkülönbözőbb képzőművészeti ágakban dolgoznak. A vezetés során Sabine Schaschl, a svájci művészház (Kunsthaus Basselland) igazgatónője beszélgetett az alkotókkal saját műhelyükben.Az alkotóműhelyekben a bécsi kortárs művészet változatosságának lehettünk szemtanúi: minimal art ipari alkatrészeket felhasználva, videóinstallációk, fotóművészet, tájépítészeti makettek segítségével. Agnes Fuchs a művészet és tudomány elválaszthatatlanságáról és a tárgyábrázolás művészi jellegéről beszélt a technikai eszközöket megjelenítő festményei kapcsán. A konkrét projektek bemutatása mellett a szóba kerülő inspiráló személyiségek említése során láthattuk a művészek valódi elhivatottságát és lelkesedését. Joseph Beuys, német performanszművész neve többször is felbukkant. A hatás Beatrice Dreux esetében energia az egyediségre, az erős nőiség megjelenítésére a nagyméretű olajfestményekben. Kosta Tonev, bolgár származású alkotó Beuys nyomán a konceptuális művészet körébe tartozó installációkat és tárgyakat készít, a művészet megújuló létmódjának kifejezésére.
A résztvevők korlátozott száma és látható érdeklődése lehetővé tette a művészekkel való személyes beszélgetést a stúdiókban és a vezetést követő állófogadáson. A programsorozat mottója tehát teljesülni látszott: akár szkepticizmussal, csodálattal, kíváncsisággal, egyet nem értéssel, de a közönség találkozott a művészettel – a hagyományos kereteken kívül.